به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در نشست صمیمی با برگزیدگان و فرهیختگان عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: تلاش خواهیم کرد تا در رفع نگرانی ها و مشکلات این شهرستان و برنامه های توسعه ای آن، از نظر متخصصان و تجربه صاحب نظران استفاده شود.
وی اضافه کرد: نخبگان و فعالان حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و پیشکسوتان این عرصه سرمایه های اجتماعی این شهرستان، استان و کشور هستند و باید از این سرمایه ها به نحو شایسته ای در برنامه ریزی های توسعه ای آستارا استفاده شود.
وی یادآور شد: آستارا شهرستان کوچک دورافتاده از جغرافیای گیلان نیست، بلکه این شهرستان دارای جایگاه بالایی است و به گیلان، ایران و حتی جهان تعلق دارد.
رنجکش ادامه داد : هر چند که مشکلات و چالش های انباشته شده از گذشته در این شهرستان مرزی زیاد است اما با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بهره مندی درست از ویژگی های آستارا در آینده نزدیک، این شهرستان به قطب تحولات حوزه های مختلف به ویژه قطب اقتصادی ایران و جهان تبدیل خواهد شد.
وی اجرای راه آهن آستارا - آستارا و اتصال آن به کریدور شمال و جنوب جهان را فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه این شهرستان مرزی دانست که درکنار بهره مندی از توان نیروی انسانی و خلاقیت و نوآوری این سرمایه ها، روند توسعه آستارا شتاب بیشتری خواهد گرفت.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با تاکید بر لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی طرح های زیرساختی در این شهرستان توجه به فرهنگ، هنر، ورزش و غنی سازی اوقات فراغت و توسعه گردشگری در این شهرستان در کنار برنامه ریزی برای آموزش همگانی در تمامی حوزه ها را از اولویت های کاری خود در آستارا برشمرد و از فعالان این عرصه ها خواست تا در این مسیر او را یاری دهند.
رنجکش گفت: اعتقاد به خرد جمعی نقش مهمی در بهره مندی از ظرفیت های فکری این شهرستان دارد و در کانون مشورتی توسعه آستارا با تشکیل کارگروه های تخصصی، این مهم محقق خواهد شد.
وی خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات این شهرستان در مسیر توسعه آن شد و اظهار داشت: نقد و انتقاد خوب است اما راهکار ها نیز باید ارائه و این راهکارها متناسب با شرایط منطقه تعریف شود.
وی به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما ایجاد بسترهای مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است تا هم رای گیرنده و هم رای دهنده، در فضای آرام رقابتی فعالیت کند و انتخابات را با اجرای صحیح قانون تضمین می کنیم.
فرماندار آستارا بر ضرورت مشارکت نخبگان این شهرستان در انتخابات پیشرو تاکید کرد و افزود: برای ساختن این شهرستان نیاز به مدیران کلان نگر، با تجربه و دانش و متخصص و متعهد داریم و شما باید آنان را به میدان بیاورید.
وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز حضور حداکثری مردم در انتخابات است زیرا در این دو انتخابات پیشرو که در سطح ملی و محلی برگزار می شود، مردم با حضور خود دست به انتخاب مدیران ارشد در قوه مجریه و مدیریت های محلی می زنند و این فرصتی است برای چرخش نخبگان در جامعه و سپردن مسئولیت ها به مردم.
در ادامه این نشست شرکت کنندگان با ارائه دیدگاه های خود، ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید آستارا از برگزاری این نشست که برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد، تشکر و با تاکید بر حضور و مشارکت در عرصه های مختلف و همکاری با فرماندار شهرستان برای توسعه این شهر اعلام آمادگی کردند .
در پایان این نشست، فرماندار آستارا با اهدای لوح سپاس از حاضران به خاطر فعالیت در مسیر توسعه این شهرستان تقدیر کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.