جلسه انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عصر روز یکشنبه از بین 30 معتمد تایید شده توسط هیات نظارت شهرستان لاهیجان پس از رای گیری و طی مراحل قانونی در فرماندار شهرستان لاهیجان برگزار شد.
فرماندار شهرستان لاهیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن از بین 30 معتمد تایید شده توسط هیات نظارت شهرستان لاهیجان هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی انتخابات شهرستان لاهیجان با رای گیری برگزیده شدند.
سیدمحمد احمدی افزود: علاوه بر انتخاب اعضای هیات اجرایی شهرستان ، رییس اداره آموزش و پرورش و رییس اداره ثبت احوال شهرستان لاهیجان نیز به عنوان اعضای اداری هیات اجرای به ریاست فرماندار منصوب شدند که وظیفه برگزاری انتخابات در سال 96 را برعهده خواهند داشت.
وی همچنین در این جلسه از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پیش رو به عنوان رویداد بزرگ سال 1396 یاد کرد و از اعضای هیات نظارت بخاطر برگزاری انتخاب هیات اجرایی تشکر کرد.
وی اظهارداشت: امام فرمود انتخابات در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست انتخابات مال همه مردم است که با انتخابات مردم سرنوشت خودشان را با دست خود تعیین می کنند .
احمدی با اشاره به اینکه از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون همه موضوعات در کشور ما با نظر مردم بوده است ،خاطرنشان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است.
وی گفت:انتخابات فرایندی دارد که امروز معتمدین مردم به عنوان هیات اجرایی برگزیده شده اند و از فردا هم ثبت نام از نامزدها آغاز می شود.
وی یادآورشد :هشت نفر از بین 30 نفر با تایید هیات نظارت از چهره های معتمد برگزیده می شوند که در کنار برادران نظارت انجام وظیفه خواهند داشت.
فرماندار لاهیجان تاکید کرد : وظیفه هیات نظارت و اجرایی انتخاباتی تامین منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار انقلاب و ولی امر مسلمین است.
وی ادامه داد: باید مردم به پای صندوق انتخابات بیایند و مسوولان نیز با تمام وظیفه و اخلاص تمام تلاش خود را مصروف برگزاری انتخاباتی بر اساس قانون و با نشاط و با شکوه در شهرستان لاهیجان خواهند کرد.
شهرستان لاهیجان 168هزار نفر جمعیت و 186روستا دارد که در 40 کیلومتری شرق شهر رشت مرکز گیلان قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.