یوسف اکبری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولیدکنندگان و شرکت های تولید کننده اجناس ایرانی باید تلاش کنند که کیفیت و مرغوبیت بعضی از کالاهای تولید داخلی را افزایش دهند و بتوانند نظر و ذائقه مردم را نسبت به دوام و کارکرد کالاهای ایرانی جلب نمایند.
وی اظهارداشت: اگرکارخانه ها و شرکت های تولیده کننده بویژه تولیدکنندگان وسایل خانگی و کالاهای اساسی زندگی مانند یخچال و تلویزیون بتوانند با تولید کالاهای مرغوب نظر مصرف کننده ایرانی را جلب نمایند، مردم کشور دنبال خرید و مصرف کالاهای خارجی نخواهند رفت.
وی با اشاره به اینکه نظر مردم نسبت به کالاهای داخلی درحال تغییر است و افکار عمومی متوجه ارزش کالاهای داخلی شده است ،تصریح کرد: بسیاری از کالاهای تولید داخل از کالاهای مشابه خارجی بالاتر هستند اما ارزانی کالاهای خارجی و نبود تبلیغات مناسب و کافی موجب ذهنیت منفی مصرف کنندگان ایرانی نسبت به برخی از کالاهای داخلی شده است.
وی خاطرنشان کرد:اگر در تولید برخی از محصولات داخلی دقت بیشتری از سوی تولید کنندگان بعمل آید و حمایت کافی از سوی مسوولان هم وجود داشته باشد میل و رغبت مردم به کالاهای داخلی روز به روز درحال افزایش است.
رییس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان گفت:برای رسیدن به خودکفایی و تامین نظر مقام معظم رهبری در زمینه خودکفایی و داشتن بنیه قوی اقتصادی این کار باید از تولید و مصرف کالاهای داخلی شروع شود.
وی یادآورشد: راه افزایش مرغوبیت کالا نوعی تبلیغ برای کالای ایرانی است و شرکت های مانند پارس خزر در این زمینه نتیجه مثبت گرفته اند و تولیدات این شرکت مورد توجه مردم قرار گرفته است.
وی افزود: باید سیاست های داخلی کشور در جهت تقویت تولید داخلی باشد و هرچه تولید بیشتر شود کالاهای بیشتری در مغازه ها و بازار داخلی به فروش می رسد و این خود به تقویت اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال در کشور کمک می کند.
وی تاکید کرد: بسیاری از کالاهای خارجی با کیفیت پایین در بازار ما دیده می شوند و اکثر این کالاها تقلبی وارد می شوند و مشکلاتی هم برای مصرف کنندگان بوجود می آورند و زودخراب می شوند که در نتیجه مصرف این کالاها سرمایه های مردم هدر داده می شود درحالی که تولیدات مشابه داخلی از آنها استحکام و دوام بیشتری دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.