به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، مهرداد صمدی بیان داشت: بر اساس تقاضای احمد عبداللهیان بلوچی مبنی بر خرید حمایتی از فیلم مستند درباره آمنه و با توجه به مکاتبات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، اعتبار خرید هفت هزار و 500 حلقه لوح فشرده این مستند در موافقتنامه فیمابین سازمان برنامه و بودجه و این اداره کل منظور شده است.
وی با اشاره به تخصیص صد در صد بودجه مورد نیاز برای این خرید حمایتی تصریح کرد: به جهت دستور مقام قضایی، تا کنون مبلغی بابت خرید حمایتی از فیلم درباره آمنه پرداخت نشده است.
حسین ابراهیمیان معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز گفت: فیلم مستند درباره آمنه، پیش از این توسط مرکز رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت مادی و معنوی قابل توجهی قرار گرفته است.
وی در خصوص حمایت این اداره‌کل از حوزه فیلم و فیلمسازان گفت: حمایت از ساخت فیلم های ارزشی مانند مستند پرنده افلاک ساخته سهیلا پورمحمدی در خصوص زندگی شهید خلبان سید علی اقبالی دوگاهه و مستند ملوانان تنها به دریا نمی روند ساخته الله‌کرم رضائی‌زاده از جمله فعالیت های اخیر این اداره‌کل در حوزه مذکور است.
وی ادامه داد: طی سال نیز برنامه های مختلف اکران همزمان جشنواره های فیلم از جمله جشنواره فیلم فجر و همچنین اکران فیلم های هنر و تجربه در رشت توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.
به گفته ابراهیمیان، برگزاری جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی و کمک به ساخت فیلم های مستند از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان استان از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه است.
در مستند ۶۵ دقیقه ای درباره آمنه، زندگی آمنه بهرامی که در سال 1383 دچار اسیدپاشی شد، به تصویر کشیده شده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.