به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز یکشنبه در آئین سالروز ولادت حضرت زهرا (س)در مسجد عباسیه آستارا افزود: اگر بانوان در جامعه اسلامی به دنبال الگو می‌گردند؛ بهترین الگوی دینداری و ولایتمداری حضرت زهرا (س) است.
وی با اشاره به اینکه به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه(س) بانوان جوامع اسلامی عزت و کرامت یافتند، تصریح کرد: خداوند با هدیه فاطمه(س) به پیامبر مکرم اسلام(ص) به تمامی دیدگاه های ناقص و غلط درباره زنان پایان بخشید.
وی خاطرنشان کرد: رفتار و منش حضرت زهرا (س) در همه امور از جمله همسرداری، تربیت فرزند و نیکی به پدر و مادر الگویی واقعی است و در این راستا بانوان جامعه ما بایستی در راه ایشان گام برداشته و خود را به رفتارهای این بانوی بزرگ نزدیک کنند.
حافظ نیا با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین نقش را در زندگی اجتماعی و سیاسی دوره خود ایفا کرد، گفت: آن حضرت مدافع راستین حریم ولایت بود و به خاطر پاسداری از ارزش های اسلامی بهترین عزیزان خود را تقدیم اسلام کرد.
مساجد آستارا و آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) شاهد شور و نشاط مسلمانان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است و مردم با احسان نذورات و توزیع نقل و شیرینی، این عید مذهبی را به همدیگر تبریک می گویند.
جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز از روز گذشته با حضور در مساجد آستارا در جشن های سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در این شهرستان شرکت کردند.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.