به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی حاجتی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: با استقرار دولت یازدهم مدیریت علمی و پرهیز از آزمون و خطا و اخذ تصمیمات شتاب زده در آموزش و پرورش کاهش یافت.
وی افزود: این افزایش حقوق ، با وجود همه کاستی ها و بسترهای نامناسب اقتصادی باقیمانده از دولت پیشین صورت گرفته و علاوه برآن در دولت یازدهم جذب نیروهای آموزشی با کیفیت در آموزش و پرورش به صورت علمی و از طریق دانشگاه فرهنگیان و سنجش همواره در دستور کار بوده است.
حاجتی نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی را ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راستای استفاده بهینه از منابع در مدارس عنوان و تصریح کرد: تخصیص حدود 20 درصد از محل فروش نفت و گاز گیلان با تصویب شورای برنامه ریزی استان ، حمایت استاندار و کاهش میزان حق التدریس با وجود بازنشستگی حدود یک هزار نفر از فرهنگیان استان ، از جمله اقدامات انجام شده در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی بود.
وی یادآور شد : با وجود مشکلات مالی و کاهش درآمد دولت به دلیل پایین آمدن قیمت نفت ، مبلغ 27 هزار میلیارد ریال در خصوص پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش از سوی دولت یازدهم پرداخت شد که سهم آموزش و پرورش گیلان از این مقدار یک هزار و 60 میلیارد ریال بود.
حاجتی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گیلان علاوه بر پرداخت کلیه پاداش های معوقه سال های 93 و 94، بخشی از پاداش سال 95 فرهنگیان را نیز پرداخت کرد که تخصیص چنین مبلغی به آموزش و پرورش از سوی دولت ، کم نظیر بود.
وی با اشاره به تهیه زیر نظام های لازم برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم یادآور شد: گیلان در ساخت مدارس در سال 92 بین 10 استان آخر کشور قرار داشت اما در دولت تدبیر و امید جایگاه آن به پنج استان اول کشور ارتقاء یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم مشارکت حداکثری مردم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: افزون بر 12 هزار رای اولی در مدارس گیلان وجود دارد که برای اطلاع رسانی و آگاه سازی آنان برگزاری 17 نشست برای دانش آموزان و 34 جلسه برای انجمن های اولیاء و مربیان در سطح گیلان برنامه ریزی شده است .
حاجتی کاهش تمرکز در آموزش و پرورش و افزایش اختیارات مدارس به عنوان کانون عرضه خدمات فرهنگی را از برنامه های سال آینده آموزش و پرورش اعلام و اظهار کرد: افزایش کیفیت آموزش و پرورش با رویکرد اجرای دقیق و درست سند تحول بنیادین و تحقق مدیریت تربیتی در مدارس با مشارکت همه ارکان مدرسه به جای مدیریت فردی و همچنین حفظ و ارتقای شاخص های به دست آمده مانند رتبه های برتر در حوزه های پرورشی ، سواد آموزی و آموزشی و غیره از دیگر برنامه های این اداره کل است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش حقوق شهروندی با رویکرد اخلاق محوری و رعایت حقوق پدر و مادر و سالمندان ، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن در قالب کلاس های آموزشی و آموزش در اوقات فراغت از مدارس ابتدایی استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد: در سال 96 توجه به حقوق دانش آموز در آموزش ، حقوق دانش آموز در بهره مندی از فضا ، تجهیزات ، امکانات و غیره در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد
وی با بیان اینکه شوراها ظرفیت بسیار بالایی برای جلب مشارکت های فکری ، مادی و معنوی برای آموزش و پرورش دارند افزود: باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش ، شورای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، تشکل های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و انجمن اولیاء و مربیان نهایت استفاده را ببریم .
به گزارش خبرنگار ایرنا استان گیلان حدود 375 هزار دانش آموز و حدود 26 هزار معلم درمقاطع تحصیلی مختلف دارد که در بیش از پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
خبرنگار :رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.