آیت الله زین العابدین قربانی در حاشیه برگزاری همایش ائمه جمعه گیلان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی علاوه بر فعال کردن صنایع کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال می شود.
وی افزود: خرید اجناس تولید کارخانه های داخل کشور ، مایه بی نیازی از محصولات خارجی، رشد اقتصاد ملی و محقق شدن اقتصاد مقاومتی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری است.
امام جمعه رشت با تاکید بر خرید جنس ایرانی از سوی هر ایرانی تصریح کرد: تولید کنندگان نیز توجه داشته باشند که باید کیفیت محصولات تولیدی را به عنوان حق مسلم مصرف کننده ارتقاء دهند.
آیت الله قربانی بی کیفیت بودن برخی کالاهای ایرانی در گذشته را از معایب اصلی عدم تمایل مردم به استفاده از کالای داخلی ذکر و تاکید کرد: کالای ایرانی از لحاظ کیفیت باید به جایگاهی برسد که مردم علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده و مصرف کالاهای خارجی ، به آن اعتنا هم نکنند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز توصیه کرد: مردم علاوه بر مصرف کالای ایرانی ، فرهنگ ایرانی اصیل را رعایت کرده و از تجمل گرایی و تظاهر بیهوده پرهیز کنند تا خدای نکرده شکاف طبقاتی بین مردم زیاد نشود.
امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم رسیدگی به محرومان خصوصا در ایام سال نو گفت: مردم با دستگیری از محرومان و افراد نیازمند، آنها را در شادی خود شریک کرده و در حد توان نیازمندی های آنان را مرتفع سازند.
به گزارش ایرنا، تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی را فراهم کند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد ... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان گیلان به نشانی irnarasht@ کانال اخبار ایرنا گیلان مراجعه کنید.
خبرنگار:رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.