به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به روسیه صبح چهارشنبه در مراسم استقبال از این ناوگروه اظهار کرد: در این سفر علاوه بر اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریای خزر ، در راستای تحکیم روابط بین الملل ، پیام صلح و دوستی ملت ایران نیز توسط سپید پوشان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کشور میزبان ابلاغ شد.
ناخدا یکم عرشه و ستاد محسن شیدایی با اشاره به حضور ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش در این سفر افزود: تاثیرگذاری دیپلماسی ، خودکفایی و خودباوری ناوگروه و همچنین نمایش خلاقیت و تفکر و توان ایرانی در عرصه تولید تجهیزات دریایی و بکارگیری آن در راستای عینیت بخشیدن به باور ما می توانیم، از دیگر اقدامات انجام شده در این سفر بود.
وی با اشاره به برقراری امنیت درخطوط کشتیرانی دریایی خزر توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: انتقال دانش و تجربه و آگاهی از پرسنل قدیم به نیروی جوان و تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند منطبق بر ارزش های اسلامی و دینی در کنار ایجاد روحیه تعامل و ایثار از دیگر دستاوردهای این سفر بود.
ناخدا یکم شیدایی با اشاره به نمایش توانایی ممکن ساختن هر غیر ممکن به دست نیروهای جوان ارتش تاکید کرد: یکی از اهداف این گونه سفرها در راستای توسعه صلح و دوستی، کشیدن خط بطلان بر تفکر غلط ایران هراسی با ایجاد تعامل دوستانه در سایه ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی با کشور همسایه است.
وی با اشاره به بازدید از ناوهای مستقر در بندر ماخاچ کالا در مدت چهار روز اقامت ناوگروه در آن بندر گفت: دیدار با امام جماعت ماخاچ کالا و شرکت در نماز جمعه در مسجدی به نام حضرت آیت الله خامنه ای از دیگر برنامه های انجام شده در این سفر بود.
در ادامه این مراسم امام جمعه بندرانزلی نیز با اشاره به لزوم انجام تعاملات بین المللی در همه صحنه های اقتصادی ، دیپلماسی و نظامی گفت: اعزام ناوگروه های مختلف به کشورهای همسایه برای اظهار مودت و ابلاغ پیام صلح و دوستی از سوی نظام جمهوری اسلامی ، بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین حضور پرسنل ناوگروه در نماز جمعه کشور میهمان را نشانه ایمان و توجه به ارزش های دینی و اسلامی آنان دانست و افزود: پیمودن مسیرهای مختلف در شمال و جنوب و مبارزه با امواج سهمگین دریا ، دلالت بر توانمندی ، شجاعت و بهره مندی از دانش پرسنل نیروی دریایی راهبردی ارتش دارد.
وی با بیان اینکه اعلام دوستی با کشورهای اسلامی و مردم مسلمان در هر جای دنیا یکی از اصول مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: انجام اینگونه ماموریت ها یکی از مصادیق اعلام و اظهار اقتدار و ایمان جمهوری اسلامی و به رخ کشیدن قدرت کشور در دنیایی است که هیچ گونه قانون و ضابطه ای برآن حاکم نیست .
امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم توجه به توان داخلی در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری گفت : باید توان جمهوری اسلامی به دنیا نشان داده شود و هیچگاه نباید دشمنان را حتی اگر ضعیف هم باشند ، کوچک شمرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، چهارمین ناو گروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای حاشیه خزر و سومین ناوگروه اعزامی به روسیه ، با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی به این کشور، هفدهم اسفندماه جاری بندرگاه انزلی را ترک و پس از سفر یک هفته ای و اقامت چهار روزه در بندر ماخاچ کالای جمهوری داغستان فدرال روسیه ، بامداد امروز به میهن اسلامی بازگشت.
این سفر چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر است و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور امسال نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86 ، 93 ، 94 و شهریورماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی مستقر است .
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.