شهرام حسین نژادی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل بیمارستان 132 تختخوابی آستارا، بلافاصله کار تجهیز این واحد درمانی با اختصاص اعتبار اولیه به میزان 15 میلیارد ریال آغاز شد و 70 درصد از بخش های مختلف این بیمارستان تجهیز شده است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه امروز 80 تخت جدید برای این بیمارستان خریداری شد، اضافه کرد: تخت های جدید بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیز به این واحد درمانی انتقال داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: سی تی اسکن و ام آر آی از جمله کمبودهای حوزه درمانی آستارا بود و بیماران برای استفاده از این تجهیزات مجبور بودند به شهرستان های همجوار مراجعه کنند و خوشبختانه در بیمارستان جدید راه اندازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان فعلی آستارا، همراهان بیمار می توانند در ایام هفته از بیماران بستری شده عیادت کنند ولی با بهره برداری از بیمارستان جدید، محدودیت هایی از نظر زمان ملاقات اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود پزشک عمومی در آستارا، گفت: شرکای وزارت بهداشت در حوزه بیمه در بحث پرداخت مطالبات پزشکان و پیراپزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده اند و با کاستی هایی روبرو هستیم و امیدواریم در حداقل زمان شاهد پرداخت مطالبات آنها باشیم.
وی افزود: پرداخت به موقع مطالبات زمینه ماندگاری بیش از پیش پزشکان را در شهرستان آستارا به دنبال خواهد داشت.
عملیات احداث بیمارستان 132 تختخوابی شهرستان مرزی بندر آستارا از تابستان سال 88 در زمینی به مساحت 20 هزار و 650 متر مربع در چهار طبقه آغاز شد و بالغ بر 400 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
این بیمارستان دارای بخش های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک های درمانی خواهد بود.
32 پزشک عمومی، 23 دندانپزشک و 20 پزشک متخصص در آستارا خدمت می کنند.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دارای یک بیمارستان 104 تختخوابی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.