به گزارش خبرنگار ایرنا، علی منتظری روز سه شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: سهمیه پیش بینی شده برای واحدهای تولیدی استان 470 میلیارد تومان بود اما توانستیم بالغ بر 490 میلیارد تومان سهمیه را برای استان جذب کنیم.
وی اظهارکرد: این میزان تسهیلات به 822 واحد تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 2 هزارو 628 واحد صنعتی که عمدتا کوچک و متوسط هستند ، در گیلان فعال می باشند، افزود: این تعداد زمینه اشتغالزایی 87 هزارنفر بیمه شده را بطور مستقیم فراهم کرده است.
وی با اشاره به بیش از سه هزار مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در استان افزود: بیش از 90 درصد مصوبات مربوط به صنعت، 4 درصد جهاد کشاورزی و 6 درصد گردشگری است.
وی تصریح کرد: 43 درصد مصوبات این کارگروه ها اجرایی شده است.
منتظری به روند افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت در استان از سال 92 تا 95 نیز اشاره و بیان کرد: میزان سرمایه گذاری از 360 میلیارد تومان در سال 92 به بیش از یکهزار میلیارد تومان در سال 95 افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به افزایش واحدهای صنعتی گفت: سال 92 یکصد واحد معدنی در استان داشتیم که اکنون به 300 واحد رسیده است.
وی با بیان اینکه رشد چشمگیری در تعداد واحدهای معدنی داشته ایم، تصریح کرد: بیشتر پروژه های عمرانی گیلان از معادن استان تامین می شود.
وی همچنین به حضور یکصد هزار واحد صنفی در استان اشاره و بیان کرد : از این تعداد 88 هزار واحد صنفی دارای مجوز هستند که باید واحدهای صنفی فاقد مجوز ساماندهی شوند.
وی راه اندازی فروشگاه های بزرگ را یکی از توفیقات دولت تدبیر و امید در بخش واحدهای صنفی عنوان و بیان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی در قالب فروشگاه های بزرگ ؛ تعداد فروشگاه ها از 20 فروشگاه با مساحت10 هزار مترمربع از 92 به 110 فروشگاه با مساحت افزون بر 55 هزار مترمربع رسیده است.
منتظری همچنین با بیان اینکه 13 هزار و بافنده فرش دستباف در استان داریم گفت: میزان تولید فرش دستباف در سالجاری در استان 51 هزار مترمربع بوده است که یکی از برندهای فرش استان را ثبت جهانی کرده ایم.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296 /6070
خبرنگار: مریم سلیمانی
7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.