محسن آهنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا افزود: نگاه به سرمایه و کالای ایرانی و ضرورت پرهیز از کالای خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تنها راه ایجاد اشتغال و کاستن از تعداد بیکاران فراهم آوردن زمینه توسعه تولید در داخل کشور است.
وی بیان کرد: تمایل به مصرف کالا و محصولات خارجی به ویژه در یک دهه اخیر بلای جان تولید داخلی شده و تولید کنندگان را هر چه بیشتر در ورطه نابودی و ورشکستگی کشانده است، تنها راه برون رفت از این مساله اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
آهنی خاطر نشان کرد: برای دست یافتن به این هدف باید تولید کنندگان صنفی و صنعتی با ساخت محصولات با کیفیت و مصرف کنندگان با خرید این کالاها رونق را به بازار باز گردانند.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رضوانشهر گفت: با افزایش واردات بی رویه و قاچاق، بیکاری هم افزایش می یابد، و بازدارندگی از عرضه کالاهای قاچاق پاسداری از حقوق مصرف کنندگان است.
وی بیان کرد: در این راستا نظارت بر بازار برای جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق با همکاری سایر ادارات متولی بصورت مرتب در غالب گشتهای مشترک و نوبه ای انجام می شود و با عرضه کنندگان این کالاها در شهرستان رضوانشهر برخورد قانونی می شود که اداره تعزیرات حکومتی در این رابطه نهایت همکاری را دارد.
آهنی اشاره کرد: مصرف کالای خارجی، بیکاری جوانان، بالارفتن خطرات اجتماعی، تعطیلی کارخانجات و بروز ناهنجاری های اخلاقی، نارضایتی از میزان اندک حقوق و مزایا در خانواده های کارگران و رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت.
وی گفت: با فرهنگ سازی در این راستا می توان بر بسیاری از این مشکلات فایق آمد، و دانش آموزان که جمعیت زیادی را شامل می شوند میتوانند در تبیین الگو یا استفاده از کالای ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رضوانشهر با اشاره به این جمله که مصرف کالای داخلی یکی از ملزومات و بایسته های اقتصادی مقاومتی است، گفت: در کنار ارزشمندی هویت ملی و تقویت روحیه خودکفایی مهمترین اثر مصرف کالای داخلی کاهش بیکاری است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای سه هزارو 500 واحد صنفی، 50 واحد صنعتی و پنج واحد معدنی است.
خبرنگار : مهر علی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.