محمد رضا روشنی عصر یکشنبه در حاشیه آزادسازی این پرنده ها در پارک طبیعت گردی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده ها بر اثر برخورد با موانع موجود در طبیعت مصدوم و توسط 6 نفر از دوستداران طبیعت در محدوده شهر و روستاهای آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بودند و بعد از 10 روز مداوا به آغوش طبیعت بازگشتند.
وی اظهار کرد: در سال جاری 16 پرنده در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تیمار و به آغوش طبیعت بازگردانده شده اند.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط زیست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و 2 نفر همیار تجربی در حال ارایه خدمات است و در طول سال پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.
عقاب صحرایی پرنده ای شکاری و تا حدودی بزرگ با سینه ای پهن و پر و بالی به رنگ قهوه ای است و از پستانداران کوچک مانند خرگوش ها، پرندگان و جوندگان و مردارهای تازه تغذیه می کند و در استپ های باز، نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها، نزدیک تالاب ها و حوالی شهرهای بیابانی زندگی می کند.
سُنقُر یا سُنقار پرنده ای شکاری، روز پرواز و از خانواده عقاب است و به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می سازد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از گونه های متنوع پرندگان برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.