به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه شهرستان آستارا روز یکشنبه در این آئین گفت: درختکاری از سنت هایی است که مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) قرار گرفته است و صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنهاست.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ماموران منابع طبیعی و محیط زیست باید با تمام قوا در مقابل متخلفین و متعرضین به منابع طبیعی بایستند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این آئین با بیان اینکه اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: در اشاعه فرهنگ حراست از منابع طبیعی، همه مردم و مسئولان باید همت کنند.
وحید پورحضرت بیان کرد: اعضای شوراها، دهیاران و علمای محل با اجرای برنامه های مختلف، فرهنگ صیانت از طبیعت را ترویج دهند.
علی آصفی رئیس دانشگاه پیام نور واحد آستارا نیز در این آئین گفت: درختان و گیاهان برای ادامه حیات بشر مهم هستند و دانشجویان باید در حراست از منابع ملی و ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه پیشگام باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز در این مراسم از توزیع هشت هزار اصله نهال برای کاشت در محدوده های شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.
سرخوش کرم زاده اضافه کرد: هر یک هکتار جنگل سالیانه دو و نیم تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت از جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت بگیرد.
شهرستان آستارا دارای 40 هزار هکتار منابع طبیعی و جنگلی است و این منابع توسط 20 نفر نیروی حراستی و حفاظتی نگهداری می شود.
پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه، هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز استان گیلان و در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.