به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت الله رجبی روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با امام جمعه آستارا افزود: امسال با اعطای 15 میلیارد و 190 میلیون ریال تسهیلات بانکی، برای 101 نفر از مددجویان کمیته امداد آستارا به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی با اشاره به اینکه کمک به ازدواج نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد از برنامه های اصلی این نهاد است، اضافه کرد: امسال با مشارکت خیران و استفاده از منابع کمیته امداد، با اعطای یک میلیارد و 880 میلیون ریال، زمینه ازدواج 111 مددجوی تحت پوشش در آستارا فراهم شد.
امام جمعه آستارا نیز در این دیدار گفت: تاسیس کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اقدامات اساسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: این حرکت امام خمینی(ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به معنای حمایت، وسعت نظر و توجه به فقرا و اقشار کم درآمد جامعه اسلامی بود.
امام جمعه آستارا شرکت مردم آستارا در صحنه های مختلف و اعمال خیرخواهانه را چشمگیر عنوان کرد و گفت: این امر نشانگر اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) و حس نوعدوستی و پیروی آنها از سیره ائمه اطهار (ع) است.
حافظ نیا با اعلام رضایت از عملکرد خداپسندانه کمیته امداد آستارا، یادآورشد: این نهاد با اشتغالزایی در امور مختلف و حمایت های موثر از مددجویان زیر پوشش و زنان و فرزندان بی سرپرست، قدم های شایسته ای در این شهرستان برداشته است.
چهار هزار و 700 نفر در قالب 2 هزار و 601 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.