به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا محمدی روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با اشاره به تغییر و تحول در اساسنامه این نهاد افزود: در سال 94 و 95 در اساسنامه کمیته امداد تغییر و تحول داشتیم که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسید که براساس رویکردهای جدید ، کاهش هزینه ها و هزینه کرد هدفدار را دنبال می کنیم.
وی چابکسازی این نهاد حمایتی، تقویت و زیرساخت های مشارکت مردمی و توسعه و تقویت صندوق قرض الحسنه در امداد را از رویکردهای کمیته امداد عنوان کرد.
محمدی با اشاره به دستاوردهای کمیته امداد استان در سال 95 گفت: برای در دسترس بودن خدمت و کاهش هزینه های مددجویان ادارات مستقلی در مناطق محروم تعریف شده که در سال 96 آغاز به کار می کنند.
محمدی گفت: با تاسیس این ادارات، ما به منازل آنها مراجعه و مشکلات محرومان و نیازمندان را احصاء می کنیم.
وی با بیان اینکه کمیته امداد گیلان از لحاظ آمار مددجویی از آمار خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: تعداد خانوارهای مددجوی تحت پوشش امداد استان در سال 94، 116 هزار و 200 خانوار با جمعیت 198 هزار نفر بودند و با پالایش و توانمندسازی خانواده ها در سال جاری، این آمار به 108 هزار خانوار و جمعیت 180 هزار نفر رسیده است.
محمدی این آمار را دارای کاهش هفت درصدی مددجو عنوان و بیان کرد: این کاهش در سال 96 تداوم خواهد داشت.
وی تصریح کرد: باید افرادی که نیاز واقعی دارند ، تحت پوشش قرار بگیرند و افرادی که توان کار دارند، ازجهاتی همچون اشتغال و مسکن به خود اتکایی برسیم.
مدیرکل کمیته امداد گیلان اظهار کرد: در سال 95 ، سه هزار و 762 طرح با اعتبار 560 میلیارد ریال انجام دادیم که صددرصد برنامه ای که برای استان مان دیده شده بود، تحقق پیدا کرد.
وی سال 95 را برای کمیته امداد استان، سال نهضت مسکن دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حدود سه هزار مسکن شهری و روستایی را با اعتبار 750 میلیارد ریال در اختیار خانوارها قرار دادیم.
وی با اشاره به تاسیس صندوق امداد ولایت گفت: تا کنون سه هزار نفر از نیکوکاران و خیران در این صندوق با اعتبار 900 میلیون ریال سپرده گذاری کرده اند.
محمدی به اقدامات فرهنگی انجام شده برای مددجویان تحت پوشش نیز اشاره و بیان کرد: جامعه هدف اقدامات فردی زنان سرپرست خانوار بوده اند که دوره های آموزشی فردی و گروهی را برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین مدد جویان در قالب تشکل های هیات های مذهبی در مناسبت های خاص، برنامه هایی که در منازل شان انجام می دهند و در آن خانواده ها با مسائلی همچون زندگی ائمه ، قرآن و احکام آشنا می شوند.
وی همچنین به برگزاری اردوهای زیارتی مشهد ، قم و عتبات عالیات اشاره و بیان کرد: امسال سه هزار مددجو را به اردوهای زیارتی اعزام کردیم.
به گفته محمدی، براساس تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی مسائل آموزشی و پذیرایی این مددجویان در اردوی زیارتی مشهد را آستان قدس برعهده دارد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان از بیمه بودن 55 هزار خانوار شهری و روستایی از مددجویان تحت پوشش بیمه خبر داد و گفت: خانوارهای روستایی از بیمه سلامت برخوردارند و امداد در فرانشیز آنها هم کمک می کند.
وی گفت: کمیته امداد استان برای نزدیک به 960 خانوار سالمند زمینگیر، ماهانه 900 هزار ریال مستمری پرداخت می کند اما با وجود تمام فعالیت ها و اقداماتی که انجام می شود، نیاز کمیته امداد بر وضعیت موجود غالب است.
محمدی از تصویب تخصیص بودجه برای کمیته امداد از سوی مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار خبر داد و گفت: اما این بودجه به شرطی تحقق پیدا می کند که دولت اعتبار تعیین شده را داشته باشد که اختصاص دهد.
محمدی در ادامه به فعالیت موازی موسسه های خیریه با کمیته امداد گیلان اشاره و اضافه کرد: بسیاری از این موسسه ها که تحت عناوین مختلف فعالیت می کنند، مجوز هم ندارند و مشخص نیست که کمک های شان به چه صورت است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.