محمد رضا هاشم پور روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: دومین دوره مسابقات هاپکیدوی آسیایی 2017 ، شهریورماه سال آینده برگزار می شود و هدف ما این است که مقام قهرمانی خود را حفظ کنیم.
وی در حاشیه شانزدهمین دوره رقابت های هاپکیدو قهرمانی باشگاه های کشور که در رشت جریان دارد، اظهار کرد: در دور اول مسابقات هاپکیدوی آسیایی که سال 2013 برگزار شده بود، تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را کسب کرد و تمام تلاش ما این است که این مقام را در مسابقات 2017 نیز حفظ کنیم.
دبیرکل کنفدراسیون جهانی هاپکیدو ادامه داد: البته تیم ملی کره جنوبی که یکی از قدرت های برتر این رشته در جهان بشمار می رود ، تنها رقیب جدی ما برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا است اما امیدواریم که بتوانیم مقام قهرمانی آسیا را کسب کنیم.
وی به رقابت های هاپکیدوی قهرمانی باشگاه های کشور نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه سطح کیفی این دوره از رقابت ها بسیار بالاست و سطح کیفی و کمی آن نیز از سال های گذشته فراتر است.
رئیس سبک هاپکیدوی WHC کشور اضافه کرد: پس از اتمام این رقابت ها ، نفرات اول تا سوم هر وزن به اردوی تیم ملی هاپکیدو دعوت خواهند شد که پس از اتمام تعطیلات عید نوروز، سه مرحله اردوی آمادگی برگزار می شود تا برترین نفرات انتخاب و به عضویت تیم ملی هاپکیدو درآیند.
هاشم پور در ادامه به جایگاه هاپکیدوی ایران در جهان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ایران یکی از قطب های برتر این رشته ورزشی در جهان بشمار می رود و تاکنون توانسته نتایج بسیار خوبی را نیز کسب کند.
دبیرکل کنفدراسیون جهانی هاپکیدو خاطرنشان کرد: تیم ملی هاپکیدوی ایران در رقابت های جهانی 2004 عنوان نایب قهرمانی جهان ، در رقابت های 2006 مقام قهرمانی جهان ، در مسابقات 2008 جهان و در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان مقام نخست جهان ر ا کسب کرد و در مسابقات 2016 هنرهای رزمی جهان که با حضور 18 رشته رزمی در کره جنوبی برگزار شد ، تیم ملی ایران در رشته هاپکیدو توانست مقام نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.
شانزدهمین دوره رقابت های هاپکیدوی قهرمانی باشگاه های کشور از روز پنجشنبه با حضور حدود 250 ورزشکار این رشته ورزشی از استان های مختلف کشور در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت آغاز شده که این مسابقات امشب با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان می یابد.
هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است که کمتر بر حمله تکیه دارد و این رشته ، یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی محسوب می‌شود که چوئی یونگ سول از کره جنوبی بنیانگذار این رشته رزمی است.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7285
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.