علی منتظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر هر کدام از خانواده ها یک کالای خارجی را از منازل شان حذف و کالای ایرانی را جایگزین آن کنند ، کمک بزرگی به تولید داخلی کرده اند.
وی تصریح کرد: برخلاف آنچه تصور می شود، بعضاً کیفیت تولیدات داخلی از محصولات خارجی بالاتر است اما این محصولات با برندهایی که دارند، مشتریان را جذب می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: وقتی تولید داخلی فعال باشد، تولیدکننده می تواند کارگر جذب کند و در نتیجه این مهم بیکاری کاهش یافته، اقتصاد رونق گرفته و رفاه عمومی ارتقاء می یابد.
منتظری ادامه داد: ما باید مصرف کننده کالاهای خودمان باشیم و این نگاه، نیازمند ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی است.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای احیاء واحدهای صنعتی، تکمیل طرح های نیمه تمام ، توسعه واحدها و راه اندازی واحدهای جدید و حفظ واحدهای موجود گفت: مردم نیز می توانند با خرید کالای ایرانی از تولیدات داخلی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی حمایت کنند.
به گزارش ایرنا تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد ... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد. رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.