آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های آئین سیاسی عبادی نمازجمعه رشت افزود: بارش برف اخیر در استان خسارت زا بوده است ؛لذا با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز می بایست هر چه سریع تر اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای جبران این خسارات جذب و استان برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده شود.
وی با توجه به در پیش بودن جشن نیکوکاری چهاردهم اسفندماه در آستانه عید نوروز بیان کرد: بایستی تلاش شود به پشتوانه خیران و مردم جشن نوروز برای خانوده های محروم نیز به شادی سپری شود.
وی همچنین با توجه به در پیش بودن هفته منابع طبیعی (15تا 22اسفندماه) ،خواستار نجات و احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت از سوی مسئولان شد.
خطیب جمعه این هفته رشت ، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار بالای طلاق و بیان این موضوع که امروز جامعه با پدیده بی مهری در برخی خانواده ها رو بروست گفت: متاسفانه ، کم آگاهی ،هجوم ماهواره ها و غرب زدگی از عوامل بروز این پدیده در جوامع هستند.
آیت الله قربانی با اشاره به این موضوع که اسلام دین کاملی است و در راستای تحکیم خانواده الگوهای بسیاری چون زندگی حضرت علی (ع)و فاطمه (س ) دارد ،تاکید کرد:امروز مرد سالاری در جامعه معنا ندارد و از نظر اسلام هم زن و هم مرد در قبال وظایف خانه و خانواده مسئول هستند.
وی بیان کرد: قوام و بنیان خانواده بر اساس مهربانی ها شکل می گیرد.
علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه رشت ، ضمن ارائه عملکردی مبنی بر توانمند سازی مددجویان تحت پوشش، از همه مردم استان خواست چون همیشه خانواده های محروم جامعه را در آستانه عید نوروز تنها نگذارند.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.