به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش آستارا در این آیین در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: جشن تکلیف یکهزار و 120 دانش آموز دختر آستارا علاوه بر مسجد عباسیه آستارا به طور هم زمان در مساجد حضرت زهرا (س) شهر لوندویل، امام حسین (ع) شهرک عباس آباد و جامع دهستان ویرمونی این شهرستان برگزار می شود.
سجاد موسوی افزود: دانش آموزان با ورود به سن قانونی تکلیف باید با کمک قلب، اعضا، جوارح، باورها و اعتقادات مواظب اخلاق و رفتار خود باشند.
وی با اشاره به اینکه خواندن نماز، قران و رعایت حجاب به عنوان تکالیف اصلی این دانش آموزان است، ادامه داد: دانش آموزان با رسیدن به سن تکلیف موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، حفظ حجاب، خواندن قران و گرفتن روزه از وظایف آنهاست.
وی دانش آموزان مکلف را همیار فرشتگان خواند و افزود: شما دانش آموزان هم اینک از عصمت و پاکی برخوردار هستید و باید خود را از هر گونه خطا و گناه دور نگه دارید.
موسوی اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف زندگی هر انسان است و والدین با کمک مربیان مدارس باید وظایف دینی را به دانش آموزان یاد دهند.
قرائت قرآن، اجرای تواشیح و سرود، خواندن شعر و سوگند نامه توسط دانش آموزان از بخش های متنوع این آئین بود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 14 هزار دانش آموز در 136 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان به تحصیل مشغول هستند .
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.