به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در کارگروه تخصصی گردشگری گیلان که در رشت برگزار شد، بیان کرد: گردشگری سالم و حلال از ادبیات امروز است و مقوله ای است که از طریق آن می توان توسعه گردشگری استان را رونق بخشید.
وی اظهار کرد: با وجود 71 منطقه نمونه گردشگری، امکانات فراهم است و تنها نیازمند تعامل ، مدیریت و برنامه ریزی هستیم.
نجفی مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی را دو مشکل بارز استان توصیف کرد و افزود: متاسفانه محیط زیست سرزمینمان را با امکانات و ابزار جهانی وفق نداده ایم و فاقد سواد کافی استفاده از ابزار هستیم.
وی با بیان اینکه می بایست دانش خود را افزایش دهیم، گفت: هتل ها و رستوران های عظیم در همه جای دنیا کنار دریاها ایجاد می شوند اما ما چون فاقد سواد کافی استفاده از ابزار و امکانات هستیم، از این موضوع بی بهره ایم.
نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش صنعت و کشاورزی با اتفاقات خوبی روبه رو بوده، ادامه داد: در سال جاری، اقدامات ارزشمندی از سوی دولت تدبیر و امید انجام شد و در بخش تسهیلات موفقیت های مطلوبی حاصل شده که تلاش می کنیم این سهم افزایش یابد.
وی بیان کرد: حرکت استان در بخش صنعت و کشاورزی نمی تواند فراگیر باشد و باید در بخش کشاورزی، به فنآوری های روز و دانش بنیان روی آوریم و تلاش کنیم تولید در این بخش افزایش یابد.
نجفی با تاکید بر این موضوع که در استان، از دیر باز با مشکل زمین مواجه بوده ایم، گفت: ناچاریم برای توسعه به بخش های دیگر رجوع کنیم.
وی وضعیت منابع انرژی استان همچون آب ، برق و گاز را به لحاظ سرمایه گذاری خوب توصیف کرد و گفت البته مشکلات داخلی در این موارد وجود دارد که در حال پیگیری هستیم اما به لحاظ سرمایه گذاری مطلوب است.
وی از همه مسئولان اجرایی استان خواست در راستای توسعه گردشگری استان، همدل و همگام باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این کارگروه، اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه گردشگری و مباحث زیرساختی را مطلوب توصیف کرد.
رضا علیزاده افزود: در سایه دیپلماسی دولت یازدهم و فضایی که برجام ایجاد کرد، آمار ورود گردشگران خارجی از طریق زمینی و هوایی به گیلان حدود 10درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: رونق گردشگری استان نیازمند همراهی و تعامل همه دستگاه های اجرایی است.
در نوروز گذشته (1395) شش میلیون و 176 هزار و 846 نفر شب اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان ثبت شد. در نوروز 96 نیز افزون بر 25 هزار و 500 تخت و یک هزار و 280 مسافرکاشانه آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی گیلان هستند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.