به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رضا رمضانی روز سه شنبه در حوزه علمیه آستارا در جمع طلاب و استادان این مرکز علمی افزود: مردم در کشورهای اروپایی‌ها به مکتب اهل‌بیت، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی نگاهی دقیق دارند و این امر باعث شکوفایی مضاعف اسلام خواهد شد.
وی اظهار کرد: مردم از ارکان اصلی و تعیین کننده نظام اسلامی هستند و خوشبختانه اهالی با فرهنگ آستارا با حضور پرشور در صحنه های مختلف، وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی نشان داده اند.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی با اقتدار و انقلاب اسلامی در برابر ظلم ایستادگی کردند، ادامه داد: بیداری اسلامی حاکم در جهان باعث شده، توطئه های ظالمان و ستمگران شکست بخورد.
آیت‌الله رمضانی افزود: ایران قبل از انقلاب تابع دولت‌های غربی بود ولی ایران بعد از انقلاب اسلامی به‌ حدی از قدرت دفاعی، سیاسی و علمی برخوردار است که از آن به‌ عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا یاد می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز تنها نظامی که در جهان، قدرت ایستادگی در مقابل استکبار جهانی را دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: بخشی از این قدرت را به ‌واسطه علم به دست آورده ایم و نخبگان علمی جامعه باید آن را گسترش دهند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه عقیده انسان در شکل گیری شخصیت او تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای انسان هاست و راه قرآن و ولایت مداری را انتخاب کرده و به سعادت رسیده است.
حوزه علمیه آستارا در سال 1368 تاسیس شده و اکنون 63 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.