به گزارش خبرنگار ایرنا ، در همایش نماز و کاهش آسیب های اجتماعی تالش که روز دوشنبه در سالن کوثر فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: تاکید اصلی قرآن و تعالیم دینی بر هدایت انسان ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و احروی است و نماز عامل اصلی برای هدایت انسانها است.
حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی افزود: نماز عامل بازدارنده از زشتی ها و پلیدی های اجتماعی است و از هر آنچه که انسان را به فلاکت سوق می دهد، باز می دارد.
وی با اشاره به اثرات ماندگار نماز، بیان کرد: باید تلاش کنیم نماز در جامعه با کیفیت برگزار شود تا اثرات اجتماعی و اخلاقی آن پایدار باشد.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش نیز در این همایش گفت: نماز عامل اصلی انتشار پاکی ها در جامعه است و اگر جامعه ای سالم و پاکیزه می خواهیم، باید جایگاه نماز و مساجد را در جامعه پر رنگ کنیم.
وی افزود: در این راستا نهادهای فرهنگی به ویژه گروههای مردم نهاد، رسالت مهمی بر عهده دارند و باید نقش بزرگی ایفا کنند.
وی اظهار کرد: وطیفه داریم جذابیت های نماز را بیش از پیش به مردم، به خصوص نسل جوان معرفی کنیم و نماز و مساجد می تواند سنگر بزرگی در مقابل هجمه های فرهنگی غربی ها باشد و باید زمینه های تعمیق فرهنگ نماز را در جامعه ایجاد کنیم.
مهدوی از برگزاری نمازهای جماعت در بسیاری از ادارات و مدارس تالش خبر داد و گفت: استقبال از برگزاری نماز جماعت در ادارات، مدارس و مساجد شهرستان، نشان دهنده نهادینه شدن این امر واجب دینی در جامعه است.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 40 درصد از جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: سیدجلال سیدمحمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.