حسن مهرور اصلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش یک هزار و 260 تخت در ایام دهه مبارک فجر به مجموعه اقامتی استان ، در نوروز 96 افزون بر 25 هزار و 500 تخت و یک هزار و 280 مسافرکاشانه آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی گیلان هستند.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب درآمد اماکن اقامتی در پاییز و زمستان امسال افزود: با توجه به سیاست های دولت یازدهم در راستای ساماندهی تابلو به دستان حاشیه شهرهای گردشگر پذیر ، ایستگاه های اطلاع رسانی اماکن مجاز اقامتی استان در مبادی ورودی و خروجی هر شهر برپا شده و به مسافران اطلاع رسانی خواهند کرد.
رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران گیلان با اشاره به عدم افزایش نرخ اماکن اقامتی استان در نوروز 96 گفت: علاوه بر این، هزینه اسکان در هتل ها برای مسافران نیمه دوم تعطیلات نوروزی تا سقف 35 درصد تخفیف اعمال می شود.
مهروراصلی سیاست جامعه هتل داران را آشتی مسافران با هتل ها و کاهش حضور آنها در مسافرکاشانه های غیرمجاز عنوان و اضافه کرد: برای رزرو اینترنتی هتل ها نیز 10 درصد تخفیف بیشتر اعمال می شود.
وی به عدم تحقق وعده های شهرداری رشت در خصوص رفع مشکلات هتل ها و اماکن اقامتی موجود در پیاده راه فرهنگی این شهر اشاره و تصریح کرد: متاسفانه خلف وعده ها و اعمال سیاست های دوگانه از سوی شهرداری رشت، موجب سلب اعتماد سرمایه گذارانی شده که برای ساخت ، بازسازی و حتی احداث هتل جدید در این شهر اعلام آمادگی کرده بودند.
به گفته مهروراصلی، پیاده راه فرهنگی رشت بر حوزه گردشگری و اقامتی این کلان شهر تاثیرات منفی گذاشته است.
وی با اشاره به عدم افزایش نرخ غذای رستوران های هتل ها و اماکن اقامتی استان افزود: جامعه هتل داران گیلان در راستای اجرای سیاست های مراکز اقامتی در تلاش برای انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش در جهت اسکان مسافران فرهنگی در هتل ها با قیمت مناسب تر است.
مهروراصلی با تاکید بر عدم استفاده مسافران و گردشگران از اماکن اقامتی غیر مجاز به دلیل نبود امنیت کافی، توصیه کرد که هموطنان از اجاره منزل از افراد غیرمجاز تابلو به دست و بدون نشان سازمان گردشگری، خودداری کنند تا از سفر به گیلان با خاطره خوش به شهر و دیار خود بازگردند.
وی با اشاره به وجود متنوع ترین اماکن و تاسیسات اقامتی در گیلان خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران می توانند علاوه بر طرح شکایات و انتقادات و پیشنهادات خود به دبیرخانه جامعه هتل داران گیلان در طول شبانه روز به شماره 01333759666 ، از خدمات جامعه هتل داران گیلان در خصوص اطلاع رسانی کافی در مورد اماکن اقامتی و گردشگری سراسر استان بهره مند شوند.
در نوروز گذشته (1395) شش میلیون و 176 هزار و 846 نفر شب اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان ثبت شد.
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.