مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار و تقویت سامانه کم فشار در منطقه است که بر این اساس شرایط برای نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم (گاهی شدید/بویژه ارتفاعات و دامنه ها)، روند افزایش دمای هوا و کاهش رطوبت تا اواسط هفته آینده مهیاست.
وی ادامه داد: طی این مدت، گاهی صبح ها و شب ها، با شمالی شدن جریانات سطح زمین، در بعضی نقاط جلگه ای افزایش رطوبت نسبی و وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست از این رو ، رانندگان وسایط نقلیه هنگام وقوع پدیده مه، به علت کاهش دید افقی، نکات ایمنی را رعایت کنند.
غلامی همچنین از مسافران و حاشیه نشینان جنگل ها خواست در صورت روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی، از خاموش شدن آن اطمینان یابند و به گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و واحدهای مرغداری توصیه کرد با توجه به روند افزایش دما و وزش باد تمهیدات لازم را انجام دهند.
وی از دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر مدیریت بحران، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی، فرمانداری ها و شهرداری ها، آتش نشانی، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای، محیط زیست و ... نیز خواست با توجه به اطلاعیه صادره، اقدام های لازم را بعمل آورند.
وی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش بینی کرد.
غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 19 درجه مربوط به لاهیجان و کمینه دما را با چهار درجه زیرصفر مربوط به جیرنده ذکر کرد.
وی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 13 و یک درجه ثبت شده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.