به گزارش خبرنگار ایرنا ، وحید پورحضرت روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آستارا افزود: هفت مرغداری در این شهرستان فعال است و قیمت تولیدات آنها به دلیل کشتار در شهرهای همجوار و بازگشت به آستارا افزایش می یابد، که بااحداث کشتارگاه در این شهرستان، این مشکل برطرف می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بسیاری از شهروندان و گردشگران از سد معبر محوطه بازار ساحلی آستارا گلایه می کنند و پراکندگی اغذیه فروشان و دستفروشان محدوده بازار باید با تدبیر شورای اسلامی و شهرداری کنترل و اصلاح شود.
وی همچنین کنترل و کاهش قیمت مرغ، تامین میوه شب عید و نظارت مستمر بر قیمت پوشاک در آستانه سال جدید را از دستگاه های متولی خواستار شد.
عارف باباش پور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش اجاره بهای مغازه ها در بازار ساحلی آستارا معضل جدی است، افزود: این مشکل با اعطای تسهیلات بانکی به بازاریان و احیای تجارت چمدانی در گمرک این شهرستان قابل حل است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه یکهزار و 482 فقره پرونده در حوزه های کالا و خدمات، قاچاق و بهداشت این اداره تشکیل و متخلفان به پرداخت هفت میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
محمد احمدی مقدم از آغاز گشت های نوروزی در بازار آستارا خبر داد و بیان کرد: این گشت ها به صورت مستقل و مشترک با همکاری دستگاه های متولی تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.
ساسان ساسانیان رئیس اداره تعاون روستایی آستارا نیز در این جلسه گفت: 15 تن سیب و 15 تن پرتقال برای میوه شب عید تامین شده است و زیر قیمت بازار در سه نقطه شهرستان آستارا توزیع خواهد شد.

***
معاون اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از تعطیلی یک جایگاه غیرمجاز ارائه گاز ال پی جی (گاز مایع خانگی) به منظور جلوگیری از خطرات فعالیت آن در این شهرستان خبر داد.
سخاوت سلیمان نژاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: یک جایگاه غیر مجاز سوخت ال پی جی در حاشیه جاده کمربندی آستارا-رشت مشغول فعالیت بود و با اخذ مجوزهای لازم از مقام های مرتبط، به تعطیلی آن اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه این جایگاه سوخت فاقد پروانه فعالیت بود، افزود: نصب تجهیزات ال پی چی در خودروهایی که بدون آن تولید شده اند، غیر مجاز است و پیگیرد قانونی دارد.
وی اضافه کرد: خطر و خسارت انفجار سیلندر گاز ال پی جی بیشتر از سایر سیلندرهای گاز است و باید با عوامل نصب غیرمجاز آن مقابله شود.
فشار گاز ال پی جی بیشتر از گاز سی ان جی است و سیلندر حاوی گاز ال پی جی در صورت انفجار، خطرات بیشتری نسبت به سایر سیلندرها دارد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار جایگاه عرضه بنزین و پنج جایگاه عرضه سی ان جی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.