به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در نشست شورای هماهنگی بانک های استان که در بانک کشاورزی گیلان در رشت برگزار شد، گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای ماده 2 آئین نامه تبصره 35 قانون بودجه سال جاری ، بدهکاران بانکی که تسهیلات آنها کمتر از 100 میلیون تومان باشد در صورت پرداخت اصل بدهی تا پایان اسفند ماه، از بخشودگی سود و جرایم آن برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان ، صنعتگران، دست اندرکاران بخش کشاورزی بویژه گلخانه داران و چایکاران، خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه و دریافت کنندگان وام مسکن روستایی می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
نجفی افزود: لازم است بدهکاران بانکی که زیر 100 میلیون تومان بدهی دارند حداکثر قبل از پایان سال به بانک های عامل مراجعه و نسبت به پرداخت اصل بدهی اقدام کنند تا از مزایای این قانون استفاده نمایند.
استاندار گیلان تأکید کرد: هر شخص فقط برای یک فقره از تسهیلات دریافتی می تواند از این مزایا بهره مند شود.
وی گفت: برآوردها نشان می دهد حدود 100 هزار نفر در گیلان می توانند از این فرصت بسیار خوب که دولت فراهم کرده، بهره ببرند که از این تعداد، حدود 50 هزار نفر از افراد واجد شرایط مربوط به بدهکاران بانک کشاورزی هستند.
نجفی افزود: ابلاغیه بانک مرکزی به مدیران عامل بانک های ملی ، صادرات ، تجارت، ملت، سپه ، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه و کشاورزی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از این فرصت بسیار خوب در صورت آمادگی دو طرفه‌ بانک ها و مشتریان انجام می شود، گفت : رسماً اعلام می کنم بانک های عامل استان، آمادگی کامل برای اجرای تبصره 35 قانون بودجه سال 1395 و دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی را دارند و مردم از این فرصت بهره بگیرند.
وی تأ‌کید کرد: همانگونه که بان کهای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید موفق عمل کردند و آمادگی داشتند، در اجرای این ابلاغیه هم آماده هستند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.