نیما شفقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این محور ساعت سه بامداد امروز به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود که راهداران بلافاصله و با تلاش بی وقفه، اقدام به پاکسازی مسیر کردند.
وی با اشاره به اینکه این ریزش کوه خسارت مالی و جانی نداشته، اظهار کرد: از دو ماه گذشته تا کنون چهار بار در این محور ، ریزش کوه اتفاق افتاده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن افزود: چندین نقطه این منطقه بدلیل برف گیر بودن در فصل زمستان، مستعد ریزش کوه است.
شفقی با اشاره به اینکه نفوذ برف در خاک این منطقه زمینه ریزش کوه را فراهم می کند، ادامه داد: ارتفاع برف یک هفته قبل در این منطقه به بیش از یک متر رسید.
وی به اهمیت این محور از لحاظ گردشگرپذیری اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر با تابلوی علائم در مناطقی که خطر ریزش وجود دارد، برای تردد کنندگان در این محور هشدار داده شده است.
شفقی راهکار جلوگیری از ریزش کوه در جاده را احداث دیوار حائل و پله ای دانست و گفت: در صورت تامین اعتبار برای اقدام یادشده از سوی ستاد بحران، این کار طی یک سال انجام می شود.
وی گفت: فرماندار فومن در بازدید از این محور قول داده که اعتباری برای احداث دیوار حائل را تامین کند.
به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فومن، به دلیل احتمال ریزش های مجدد این منطقه ، اکیپ های راهداری مستقر هستند تا خودروها را هدایت کنند.
بارش برف سنگین امسال طی دو مرحله در فاصله بین دو هفته در گیلان بر زمین نشست که ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این استان تا بیش از دو متر هم رسید.
این محور، شهرک تاریخی ماسوله را با فومن وصل می کند و مسیر تردد مردم ماسوله به دیگر مناطق است.
شهرک تاریخی ماسوله دارای 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا هزار ساله است. ماسوله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
553 راهدار در قالب 37 اکیپ راهداری با 245 دستگاه انواع ماشین آلان سبک و سنگین بمنظور مقابله با مشکلات احتمالی در راه های استان بویژه نقاط برفگیر مستقر هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.