به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد احمدی روز شنبه در کلاس اخلاق این هفته امام جمعه این شهر به شاخصه های مدیریت پرداخت و افزود: منشور حقوق شهروندی که از سوی ریاست جمهوری اعلام شده مصداق این است که حکمرانی خوب نیازمند چارچوب عادلانه‌ای از قوانین است که در برگیرنده حمایت کامل از حقوق همه افراد در جامعه باشد و به صورت شایسته‌ای اجرا شود.
وی اظهارداشت: میزان مشارکت مردم در امور جامعه یکی از کلیدی‌ترین پایه‌های حکمرانی خوب به شمار می‌رود و حاکمیت باید شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با تاسی از قانون اساسی جمهوری اسلامی در همه تصمیمات مهم کشور سهم و مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در سه دهه اخیر محققان علوم اجتماعی به موضوع حکمران خوب در مدیریت پرداخته و می گویند، پاسخگویی به نهادها، سازمان‌ها و موسسات در حاکمیت در چارچوب قانونی و زمانی مشخص در برابر اعضاء و ارباب رجوع باید به استوار شدن پایه‌های حکمرانی خوب در یک جامعه منجر ‌شود.
احمدی یاد آورشد:در نظام جمهوری اسلامی باید با اجماع نظرات مختلف و با آستانه تحمل بالا به سمت حفظ منافع ملی حرکت کرد.
وی گفت: عدالت و انصاف ایجاب می کند که در جامعه باید این اطمینان وجود داشته باشد که افراد به تناسب فعالیت خود در منافع جامعه سهیم باشند و یا به عبارت دیگر در حکمرانی خوب، همه افراد باید از فرصت‌های برابر برخوردار شوند.
وی همچنین مسئولیت ناپذیری در عین قدرت خواهی را از آفت های بزرگ مدیریت خواند و یاد آورشد :باید مدیران تلاش کنند که بین قدرت و مسئولیت پذیری شکاف ایجاد نشود.
در این جلسه همجنین حجت الاسلام احمد عبدالله زاده امام جمعه شهرستان لاهیجان نیز پیرامون مضرات گناه و معصیت سخنانی ایراد کرد و نقش منفی گناه و معصیت را در زندگی انسانها خصوصا مدیران برشمرد و از مدیران خواست با الهام از بزرگان دین مسایل اخلاقی و اسلامی را در پیشبرد کارها رعایت کنند.
خبرنگار :فرهاد نظرپور انتشار دهنده:نصراله ابراهیمی
6029/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.