سید وحید فخر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل اهتمام به موسیقی نواحی استان را بیش از همیشه در برنامه کاری خویش قرار داده و در این راستا برنامه ریزی می کند.
وی اظهار کرد: بیش از 11 گروه در بخش موسیقی نواحی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور دارند که در این میان گروه موسیقی دیلمان به سرپرستی محمود فرضی نژاد از شهرستان سیاهکل نیز به چشم می خورد.
وی تصریح کرد: گروه دیلمان چهارشنبه ٢٢ دی ماه در برج آزادی تهران بخش های از موسیقی نواحی گیلان را اجرا می کند.
فخر موسوی یادآور شد: این گروه به سرپرستی محمود فرضی نژاد و متشکل از جمعی از هنرمندان گیلانی به اسامی: آرش عشقی،صابر غلامی پور،توماج مصفا،سبحان سرابی،رامین عبدالهی،نوید لاهیجی،علی ابهری،منیژه واحد قاضیانی و حدیث نیکرو است.
وی تاکید کرد: منابع موسیقی نواحی گیلان بسیار اصیل و غنی است و ازین روی نیازمند پژوهش پژوهشگران حوزه فرهنگ و موسیقی است که می بایست بیش از همیشه مورد اهتمام واقع شود.
موسیقی نواحی با کلام و بی کلام بخشی از داشته های فرهنگی و معنوی هر سرزمین بشمار می رود که به گفته کارشناسان موسیقی گیلان، اگر مورد اهتمام واقع نشود، روز به روز نوایش گرفته تر و غبارآلود خواهد شد.
در بخش موسیقی نواحی جشنواره یادشده علاوه بر حضور تعدادی از پیشکسوتان موسیقی اقوام ایران،هنرمندانی از خراسان، گیلان، کردستان، آذربایجان و ترکمن در ایام جشنواره موسیقی فجر آثارشان را ارائه می دهند.
سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 22 دی ماه به دبیری حمیدرضا نوربخش در تهران برگزار می شود.
خبرنگار : مرضیه ضامن **انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.