معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز به کار تورهای گردشگری این استان از امروز(شنبه 24 خرداد ماه) خبر داد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: با توجه به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب آغاز بکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی، فعالیت این تورها از امروز  شنبه 24 خرداد ماه آغاز شد.

به گزارش جماران، حمیدرضا آذرپور با اشاره به آغاز فعالیت تورهای گردشگری گیلان، گفت: آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده باشد.

وی همچنین  از شناسایی و برخورد با ۱۷ تور گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد و اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر بررسی، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، ۱۷ گروه غیرمجاز برگزار کننده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

آذرپور افزود : این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، اقدام به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری می‌کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عنوان کرد : برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچنین از شناسایی و برخورد با کانال غیرمجاز صدور ویزا در این استان خبر داد.

آذرپور گفت: فردی که با ایجاد کانال در فضای مجازی اقدام به فروش غیرقانونی ویزا در گیلان می‌کرد، شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی افزود: عمده این افراد سودجو پس از اخذ وجه از متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند از این رو از مردم می خواهیم فریب کانال‌ها و گروه‌های غیرمجاز را نخورده و برای اخذ ویزا به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: دنیای مجازی، فضای انتخاب را گسترده و البته فرآیند نظارت را اندکی سخت تر کرده اما لازم است گردشگران آگاه باشند که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب سفری پر خطر و هولناک است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : همچنین نظارت بر رعایت "سفر هوشمند :سفر+سلامت" با بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان افزایش یافته است.

آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت گردشگران اظهار داشت: تاسیسات گردشگری به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت ها افزایش یافته است.

وی افزود: اکیپ های ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفر هوشمند بر کلیه فعالیت‌های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.

وی ادامه داد: براساس این فرم‌ها و چک‌لیست‌ها کلیه موارد تخصصی اعم از اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه‌ خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.