استاندار گیلان تأکید کرد: باید آموزش‌های لازم در زمینه آزادسازی سهام عدالت به مردم داده شود تا به راحتی سرمایه خود را از دست ندهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک فرصت برای حل مشکلات اقتصادی است، گفت: باید آموزش‌های لازم در زمینه آزادسازی سهام عدالت به مردم داده شود تا به راحتی سرمایه خود را از دست ندهند.

به گزارش جماران، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین طول هفت دهه گذشته در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده‌اند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و با بیان اینکه به فرموده ایشان پیروزی نهایی با مردم فلسطین است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی امسال راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نشده و رهبر معظم انقلاب به صورت زنده از شبکه‌های سراسری با مردم سخن می‌گویند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به نزدیکی عید سعید فطر، پایان یک ماه بندگی و عبادت خداوند متعال، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور به ویژه استان گیلان شاهد همدلی و مشارکت پررنگ مردم در رزمایش مواسات بودیم که همزمان با عید سعید فطر سومین مرحله از این رزمایش در استان برگزار خواهد شد.

ضرورت همدلی نمایندگان مجلس یازدهم با مسئولان دستگاه

وی در ادامه به پایان کار مجلس دهم اشاره و با قدردانی از تلاش ۱۳ نماینده گیلان در این دوره، تصریح کرد: در این دوره تعامل خوبی میان نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بودیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم از هفتم خرداد ماه و با تأکید بر اینکه مردم در چارچوب قانون انتظاراتی از نمایندگان منتخب دارند، بیان کرد: انتظار می‌رود با تلاش، همدلی و تعامل در کنار یکدیگر بتوانیم در راستای تحقق مطالبات و انتظارات مردم در سطح استان گیلان گام برداریم.

وی تأکید کرد: قطعاً از مجرای قانون و در سایه همکاری همه ارکان نظام اعم از اجرایی و قضائی می‌گذرد در راستای تعامل سازنده در مسیر حل مشکلات مردم و توسعه استان گیلان حرکت کنیم.

زارع با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک فرصت برای حل مشکلات اقتصادی است، گفت: باید آموزش‌های لازم در زمینه آزادسازی سهام عدالت به مردم داده شود تا به راحتی سرمایه خود را از دست ندهند.

وی به گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: کشت برنج نقش مهمی در توسعه اقتصادی گیلان دارد لذا باید در زمینه برند سازی اقدامات لازم انجام شود زیرا معیشت بسیاری از مردم استان وابسته به این محصول است. کشت برنج نقش مهمی در توسعه اقتصادی گیلان دارد لذا باید در زمینه برند سازی اقدامات لازم انجام شود زیرا معیشت بسیاری از مردم استان وابسته به این محصول است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مرغوب ترین چای کشور در استان تولید می‌شود، گفت: ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان تولید می‌شود که خوشبختانه امسال رکورد خرید برگ سبز چای در یک روز شکسته شده و چهار هزار و ۲۰۰ تن برگ سبز چای در یک روز خریداری شد.

توجیه مردم نسبت به مزایای توسعه مناطق آزاد

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام، اظهار کرد: باید با تلاش مضاعف امسال شاهد بهره برداری از طرح‌های آزاد راه رودبار و اتصال راه آهن به بندر کاسپین باشیم.

زارع با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و شاخص‌های مدیر انقلابی است، تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی مدیران مدیران دستگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در راستای تکریم ارباب رجوع به صورت حضوری و تلفنی با مردم در ارتباط بوده و مشکلات آنها را حل کنند.

وی در ادامه به موضوع قانون توسعه مناطق آزاد و مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم، نمایندگان مجلس، مسئولان و کارشناسان از قانون مناطق آزاد برای توسعه استان استقبال کردند.

استاندار گیلان با اشاره به شائبه ایجاد شده در شهرستان انزلی در این زمینه، تأکید کرد: مسئولان باید مزایای این قانون را برای مردم توضیح دهند زیرا همگان به دنبال برخورداری بیشتر از از ظرفیت‌های این منطقه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1436390
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.