حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: حاشیه سازی درباره تعویق راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان، ناشی از بی اطلاعی نسبت به مهندسی پزشکی و الزامات راه اندازی دستگاه سی تی اسکن است و بی شک، بعد از طی مراحل و با تایید کارشناسان امر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در شرایطی که خیران این شهرستان ۱۳ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان کمک و روحیه کادر درمانی را تقویت کرده اند، نباید چند نفر با حاشیه سازی در فضای مجازی، به سیاه نمایی اقدامات ارزشمند بپردازند.

وی بیان کرد: با تلاش کادر درمانی بیمارستان آستارا شمار بسیاری از مبتلایان به کرونا و بیماران مشکوک به آن، بهبود یافته و ترخیص شده اند و در صورت رعایت مسائل بهداشتی، طی روزهای آینده وضعیت این شهرستان در رابطه با کرونا سفید اعلام خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: مشکلات حقوقی و اجرایی مسکن مهر در حال پیگیری است و در این راستا نیازمند همکاری بیشتر دستگاه قضای هستیم تا متقاضیان واحدها به زودی صاحب خانه شوند.

وی بیان کرد: در ایام پیشگیری از کرونا خسارت های زیادی به بازاریان وارد شد و با پیگیری استانداری گیلان، بسته های حمایتی به آنها اختصاص خواهد یافت.

فرماندار آستارا گفت: استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی به منظور صادرات به کشورهای خارجی در دستور کار قرار گیرد و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در اولویت امور باشد.

رستم زاد تکریم ارباب رجوع، صرفه جویی در مصرف انرژی و خرید کالای ایرانی را به مسئولان دستگاه ها گوشزد کرد.

دکتر نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز با تشریح مراحل خرید تجهیزات فنی سی تی اسکن و بازدیدهای دوره ای کارشناسان کشوری و استانی از محل مدنظر برای نصب آن، طی این مراحل را برای راه اندازی بخش سی تی اسکن ضروری دانست.

ویروس کرونا که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست شیوع، گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارت های سنگینی به آن و اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.