به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز (چهارشنبه) در پنجمین جلسه تفسیر قرآن کریم با اشاره به معنی آیه ۱۱ سوره حدید «کیست آن که به خدا وام دهد، وامی نیکو، تا خداوند آن را برای او دو چندان کند و برای او پاداشی گرانمایه است»، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده خداوند به افرادی که کار نیک انجام می‌دهند ۱۰ برابر آن کار پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه آیاتی نیز درباره قرض الحسنه داریم که نشان دهنده سیمای آن است، گفت: باید مانع سو استفاده فرصت طلبان از پرداخت قرض الحسنه به نیازمندان شویم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اعطای قرض الحسنه از سوی برخی مؤمنان برای جلب رضایت خداوند متعال، افزود: متأسفانه عده‌ای بر سر راه این کار خیر مانع تراشی کرده و قرض دهنده را مأیوس می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم دادن مهلت برای پرداخت قرض، تصریح کرد: دادن مهلت برای پرداخت قرض سبب جلب رضایت خدا شده و آبروی یک مسلمان نیز با این کار حفظ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به پاداش فراوان پرداخت قرض الحسنه، بیان کرد: خداوند متعال قرض الحسنه را در برابر دو امر نماز و زکات قرار داده است که این نشان دهنده اهمیت این کار خیر است.

وی با بیان اینکه دهنده قرض الحسنه با انجام این کار نیک با خدا معامله می‌کند، ادامه داد: صدقه و قرض الحسنه مایه غفران الهی و پوشاننده گناهان انسان مؤمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.