به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاجی پور ظهر امروز "چهارشنبه" در اولین جلسه شورای اداری شهرستان رشت در فرمانداری افزود: امسال نیز با انجام پروژه لوله گذاری به طول ۱۰ کیلومتر دیگر از ورود فاضلاب و آلودگی به رودخانه های زرجوب و گوهر رود جلوگیری می شود.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند. زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت هستند؛ به گفته قدیمی ها،  این رودخانه ها در گذشته از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفت، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها هستند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار آزار دهنده است.

رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن در سال گذشته که تا کنون ادامه یافته،  اظهار داشت: برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری رشت شرایط بسیار سختی داشتیم اما تمام حقوق ها و مزایا پرداخت شد و هم اکنون در پرداخت حقوق به کارکنان این مجموعه به روز هستیم.

وی در ادامه با درخواست از شهروندان برای پرداخت عوارض شهرداری گفت : به هر میزانی که شهرداری درآمد بیشتری کسب کند، به همان میزان می تواند خدمات رسانی مناسب تری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه تنها راه نجات در شرایط کنونی در توسعه شهر و اقدامات توسعه ای و عمرانی را جذب سرمایه گذار دانست و اضافه کرد: باید به سرمایه گذار احترام گذاشت و فرآیندها را تسهیل کرد و با بروکراسی اداری او را فراری ندارد.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در رشت برای احداث پروژه پارک آبی اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری بیش از دو برابر کل بودجه شهرداری در رشت انجام شده اما زمین این پروژه در کمیسیون ماده پنج معطل تغییر کاربری است که خود مانعی بر شپسر راه اجرای پروژه است و نباید اینگونه سرمایه گذار را فراری داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش در آموزش و پرورش تعطیل نشده و معلمان برای انتقال مفاهیم آموزشی از طریق فضای مجازی اقدام می کنند.

ایرج قربان نژاد افزود: اگر چه به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نمی توانیم همایش های قدردانی از معلمان را برگزار کنیم اما برنامه های مختلفی برای تجلیل از معلمان شامل ارایه تقدیرنامه، ارسال پیامک از طریق فضای مجازی، همایش از طریق وئدیو کنفرانس و غیره برنامه ریزی شده است.

جلسه شورای اداری شهرستان رشت ظهر امروز "چهارشنبه" به ریاست میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.