عدیل سروی روز یکشنبه در حاشیه آغاز توزیع تخم نوغان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار نوغانداری در تمامی استان های کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه در ١٤ استان کشور شامل مناطق گرمسیری توزیع نوغان انجام شد، افزود: اکنون توزیع تخم نوغان در مراکز استان های معتدل در حال انجام است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته به فضل خداوند، تلاش نوغانداری کشور و حمایت دولت در نوغانداری به لحاظ تولید و بازار فروش وضعیت خوبی داشتیم که این مهم رضایتمندی خوبی در کشاورزان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ٣٨٥ تن تولید پیله ابریشم در کشور داشتیم، اضافه کرد: هم اکنون،  ٢٥ هزار خانوار در سراسر کشور کار پرورش کرم ابریشم را انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به خانوارهای نوغاندار، اظهار داشت: برای حمایت از نوغانداران ، تامین تخم نوغان به صورت یارانه ای و به  قیمت سال های گذشته هفت هزار و ٥٠٠ تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه حدود ١٨٧ هزار اصله نهال توت به صورت رایگان در بین نوغانداران ١٩ استان کشور توزیع شد ، خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم نیز امسال افزایش خوبی داشته و با ٥٦ درصد افزایش ٣٣ هزار و ٥٠٠ تومان تعیین شده است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور بیان داشت: روند نشان می دهد که شاهد بازار خوب در پیله ابریشم باشیم و امیدواریم با تلاش نوغانداران بتوانیم در مسیر خوداتکایی صنعت فرش ، منسوجات ابریشمی و تولید داخل قدم برداریم.

توزیع تخم نوغان امروز "یکشنبه" در مراکز توسعه نوغانداری در لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، کسماء و طاهرگوراب صومعه سرا ، فومن و شفا و پایگاه های مراکز جهادکشاورزی شهرستان های تالش، آستارا، ماسال، رودسر، بندرانزلی، املش، سیاهکل و رودبار آغاز شد.

٩ هزار و ٩٤ خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.