کیوان محمدی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: طی پنج سال اخیر از دستگاه های اجرایی استان ۱۰۰ شکایت شده که تاکنون در مجموع ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه عمرانی استان برای پرداخت بند "ج" ماده ۲۴ قانون جرائم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیشترین موارد جرائم در این بند را دارد، گفت: بیشترین مبلغ در قالب این بند به دو پرونده شهرستان آستارا به میزان ۵۱ میلیارد تومان اختصاص یافته و بیشترین شاکیان نیز مربوط به شهرستان رشت است.

وی عدم مطالعه و برآورد نکردن صحیح پروژه‌ها، عدم اجرای صحیح وتملک به موقع زمین‌ها، ضعف در بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی و عدم حضور نماینده حقوقی دستگاه‌ها برای دفاع، از جمله دلایل تشکیل پرونده‌ها و پرداخت این جرائم عنوان کرد.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری پروژه‌ها در قالب تبصره ۱۹،  اظهار کرد: در سال گذشته در قالب این تبصره،  ۲۳ پروژه توسط ۶ دستگاه  اجرایی معرفی و نهایی شد که پیشرفت‌های فیزیکی آنها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد متغیر است.

محمدی در بخشی از سخنان خود همچنین با اشاره به لزوم توجه به مهدکودک ها به لحاظ تاثیرگذاری در شکل گیری شخصیت کودکان تصریح کرد: گیلان تنها استانی است که بندی با این موضوع و عنوان را در آمایش سرزمینی خود لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ برنامه خاص و مدونی برای این گروه سنی پیش بینی نشده است، گفت: اگر بخواهیم آینده روشنی داشته باشیم نیازمند توجه به این گروه سنی هستیم که در همین راستا جلساتی با بهزیستی و کارشناسان این بخش برگزار کرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.