سرهنگ سید حسن حسینی با اشاره به اینکه این مقدار شامل ۴۰۰ کیسه کود کامل ۲۵ کیلویی بود اظهار داشت: در اجرای این طرح ، بسیج مهندسین کشاورزی سپاه صومعه سرا ، جهادکشاورزی شهرستان و بسیج سازندگی سپاه مشارکت داشتند .
وی خاطرنشان کرد:این مقدار کود در بین کشاورزانی که در دوره آزمون خاک شرکت کرده بودند بصورت رایگان توزیع گردید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در ادامه اظهارداشت: اجرای این طرح در راستای تفاهم­نامه مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی گیلان با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی تحت عنوان طرح پایلوت(آزمونه ) تغذیه برنج با تاکید بر محوریت آزمون خاک، توصیه کودی و توزیع کود و بذرگواهی شده امضا شده است. 
احمد پادیاب در ادامه به طرح بسیج همگام با کشاورز ویژه برنجکاری اشاره وتصریح کرد: این طرح سه ساله  و با هدف و چشم انداز خودکفایی تولید محصول برنج تا سال ۱۴۰۰ در سه مرحله اقناع سازی، همگام سازی و همراه سازی اجرا می شود .
وی افزود : محور و اولویت اصلی حمایت این طرح از مخاطبان و ذینفعان تقویت خاک زراعی با انجام مراحل آزمون خاک، توصیه کودی و توزیع نهاده های کود میکرو به کشاورزان است.

وی در ادامه افزود: ۲۵کارشناس در اجرای این طرح نظارت دارند و توزیع این کود ها سبب افزایش تولید در سطح می گردد .
به گزارش ایرنا، ارزش ریالی هرکیسه کود در بازار یک میلیون و۲۵۰هزار ریال و هزینه ریالی آزمون خاک نیز بصورت آزاد ۲میلیون ریال است که از کشاورزان تحت پوشش این طرح مبلغ ۵۰۰هزار ریال دریافت گردیده است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸۰ آب بندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان و کشور می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.