ارسلان زارع  روز جمعه در حاشیه مراسم رژه خدمت ارتش با اشاره به پیوستن ارتش به ملت ایران در زمان پیروزی انقلاب افزود: ارتشیان در دوران  مختلف اعم از دفاع مقدس با جانفشانی های خودشان از ملت و حاکمیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند.

وی اظهار کرد:  در برهه های دیگری همچون حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله مدافعان مردم بودند و در یکی دو ماه اخیر نیز با آغاز شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در همه استان‌ها برای مقابله با این بیماری و جلوگیری از آن حضور فعال داشتند .

وی خاطرنشان کرد:  نیروی زمینی و نیروی دریایی در گیلان نیز علاوه بر اینکه در کنار کادر درمان بودند در اجرای طرح‌های ستاد ملی کرونا از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی و طرح غربالگری  اهتمام داشتند و مساعدت های شایسته‌ای با مسئولان و کادر درمان برای پیروزی و غلبه بر این بیماری داشتند که جای قدردانی دارد .

روز ارتش در قالب  «رژه خدمت» با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت»امسال همزمان با استان های دیگر در کشور متفاوت اما همچنان با جلوه ای از اقتدار و شکوه در گیلان برگزار شد.

در این مراسم با حضور  آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، ارسلان زارع استاندار گیلان و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان شماری از خودروها و تجهیزات سلامت ارتش با عبور از مقابل جایگاه آمادگی خود را برای تداوم کمک رسانی ها در صورت نیاز اعلام می کنند.

 امروز بدلیل شیوع کرونا و اهمیت به طرح فاصله گذاری اجتماعی سخنرانی در این ارتباط در گیلان انجام نشد.

از زمان شیوع کرونا ، ارتش علاوه‌ بر حفظ آمادگی‌های رزمی و دفاعی بدون اینکه خللی در مأموریت‌های ذاتی به وجود آید، به طور کامل و مطلوب و با تمام توان به کمک ملت و  کشورمان آمده و در دفاع از سلامت و بهداشت مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

 رفع آلودگی و گندزدایی  معابر و شهرها و مناطق آلوده،  کنترل تردد در جاده‌ها در دوره محدودیت رفت و آمدها ، مداوای بیماران در بیمارستان‌ ارتش در رشت  از جمله اقدامات  در زمینه سلامت مردم  بوده که ارتش طی مدت شیوع کرونا در گیلان انجام داده و می دهد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند. از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران  در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.