دکتر ارسلان سالاری عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فضای فیزیکی موجود در بیمارستان رازی رشت ، طراحی و آماده سازی فضا برای راه اندازی تخت های ICU ویژه بیماران حاد تنفسی به ظرفیت ٣٠ تخت در این مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی فراهم شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این تعداد تخت های جدید، تخت های ICU بیمارستان رازی رشت به ٣٨ تخت می رسد، افزود : برای تامین ٣٠ تخت مجهز و جدید ICU در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت ٨٠ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه تخت های ICU و تجهیزات مرتبط با آن ظرفیت پذیرش بیماران احتمالی را دارد، تصریح کرد: هم اکنون با استفاده از کمک های خیرین و اهتمام ملی در پی شیوع ویروس کرونا در اسرع وقت تخت های جدید ICU در بیمارستان رازی رشت راه اندازی می شود. 

وی بیان داشت: با شروع بیماری کرونا در استان ، بیمارستان رازی رشت به عنوان نخستین مرکز بستری بیماران با علائم کرونا در نظر گرفته شد که تمام ٣٠٧ تخت این مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

 بر اساس اعلام مسئولان از ابتدای شیوع کرونا تا سوم فروردین در مجموع افزون بر هشت هزار و ۱۷۹ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان بستری شده اند. تا تاریخ یاد شده یک هزار و ۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند . آماری از درگذشتگان ارائه نشده ولی گفته شده که  بخش زیادی از مبتلایان بهبود یافته و ترخیص شده اند و تعدادی نیز در حال گذران دوران نقاهت خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.