دومین اکسپوی دانشجویی دانشگاه الزهرا که به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران برپا شده بود به اتمام رسید.  این دوره­ ی اکسپو که بیش از ۲۵۰۰ اثر ارسالی را در بر داشت پس از دو مرحله داوری، حدود ۱۵۰ اثر از سوی داوران تایید نهایی شده و به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شد.

آئین اختتامیه ی این اکسپو در مرکز همایش های بین ­المللی دانشگاه الزهرا به تاریخ ۲۹ بهمن ۹۸ برگزار شد و بنا به انتخاب داوران ۵نفر برگزیده و پنج نفر از هنرمندان شایسته ­ی تقدیر اعلام شدند.

مانی فرحناک دانشجوی ارشد نظریه و نقد ادبی دانشگاه گیلان، از هنرمندان فعال در زمینه­ ی نقاشی و مجسمه سازی است. وی که اکنون در کارگاه شخصی خود در رشت مشغول به کار است درباره ­ی روند کاری خود چنین می­گوید: با این که مدت­هاست در زمینه مجسمه سازی خودم را درگیر آموختن مهارت­ها و دوره ­های مختلف کرده ­ام و از طرفی ادبیات را به ­شکل آکادمیک پیش گرفتم نقاشی کردن برایم دست نخورده باقی ماند. حالا سروکله زدن با رنگ می تواند مفری باشد تا چیزی از جنس خودآموخته بودن و خود انگیختگی را تجربه کنم،

گرچه فکر نمی کردم به عنوان یک نقاش خارج از گود که آموزشی درباره نقاشی ندیده ­ام مورد توجه فضای آکادمیک قرار بگیرم اما کارم را برای اکسپو دانشگاه الزهرا فرستادم.

می دانید به هر حال یک نقاش خودآموخته ­ی مکتب ندیده بین آن­ها که به قولی مکتب دیده ­اند و درسش را در دانشگاه خوانده­ اند به کلی وصله­ ی ناجور است.

در کمال تعجب کارم که تک فرمیست از مجموعه­ای با نام "خانه ام ابریست" مورد توجه قرار گرفت. این مجموعه حاصل تاملاتی بر اشعار نیما است. تاملی میان جهان دیدنی­ها و جهان خواندنی ها.

اما خوب مجال بروز اندک است و نمی دانم با مابقی نقاشی­­های این مجموعه که حاصل تجربیات شخصی و سروکله زدن­های ممتد با ادبیات و هنرتجسمی هستند چه خواهم کرد.

از دیگر فعالیت­های این هنرمند می­توان به حضور و کسب مقام نخست در دو دوره جشنواره ی تندیس­های شنی  بندر انزلی و اجرای نمایش­ نوروزی عروسک­های غول پیکر منطقه آزاد انزلی اشاره داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.