حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از شب گذشته در این تعداد از امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان آغاز شده و تا امشب نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود : این جشن ها شب گذشته در تعدادی از امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان با حضور پرشور مردم و زائران برگزار شد و امروز نیز در تعدادی دیگر از امام زادگان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: در ۱۰ شهرستان استان گیلان، هر شهرستان در یک بقعه شاخص مراسم محوری و برجسته برگزار می شود.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: نجابت، مروت، سخاوت، شجاعت، بخشش، سعه صدر، مهربانی ، ایثار و ساده زیستی از جمله ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) است که می تواند الگویی برای بانوان باشد.

علاوه بر جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان، جشن های این بانوی معرفت و محبت در مساجد مناطق مختلف استان برگزار شد.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکرشده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام‌ابیها ازجمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می‌کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

حضرت صدیقه کبری در سوم جمادی‌الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.