سیدجلال سیدمحمدی اظهار داشت: برنامه های ستاد تسهیلات سفر شهرستان باید به سمتی برود که منجر به جذب گردشگر پایدار شود تا حضور و اقامت گردشگران در این شهرستان به نفع اقتصاد مردم رقم بخورد.
وی با اشاره به اینکه  تمام تلاش ما بر این است که خدمات نوروزی مطلوبی ارائه شود، اظهارداشت : باید از موقعیت قرار گرفتن شهرستان صومعه سرا در بین شهرهای دیگر برای جذب بیشتر گردشگر و توسعه این صنعت نهایت بهره را برد وخدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران در کنار سایر تلاش ها می تواند در این زمینه موثرباشد.
فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه ۳۰ واحد خانه مسافر دارای مجوز در شهرستان فعالیت می کنند، افزود: شهرداری ها باید طوری برنامه ریزی کنند که ورودی شهرها برای مسافران و گردشگران جذاب باشد و آنان را به اسکان و ماندن ترغیب کند.  
وی  ادامه داد : شهرداری‌ها باید همواره پای کار باشند و روح شادمانی و نشاط و تحرک و پویایی را با اقدامات خوب و ابتکاری به شهروندان هدیه کنند.
سیدمحمدی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان صومعه سرا تاکید و عنوان کرد : انتظار است رسانه ها در این زمینه کمک بیشتری کنند و مردم را برای سفر به شهرستان ترغیب کنند.
فرماندار صومعه سرا اضافه کرد: آیین ها و سنن وصنایع دستی و محلی ما باید در قالب جشنواره ها یا غرفه ها ونمایشگاه به گردشگران معرفی شود و دستگاه های متولی مکان‌هایی برای معرفی این ظرفیت‌ها در نظر بگیرند تاموجب ایجاد نشاط اجتماعی گردد.
وی بازارهای محلی شهرستان را یک ظرفیت گردشگری دانست وافزود :ساماندهی بازارهای محلی و نظارت برآنها جذب گردشگر و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
شهرستان صومعه‌سرا دارای ظرفیت های گردشگریچون تالاب، منطقه جنگلی تنیان، مناره آجری و پل های خشتی وواحدهای بومگردی و ... است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت، سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.