شهرام مومنی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش نشانان رشت بر اساس برنامه زمانبندی روزانه نسبت به بازدید و رفع نقص هیدرانت های شهری اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: هیدرانت ها یا همان شیرهای آتش نشانی از جمله تجهیزات اطفای حریقی هستند که در معابر و خیابان های شهر و محوطه اماکن تجاری، مسکونی و … بر روی تاسیسات زیرزمینی آبرسانی تعبیه شده است.

مومنی با بیان این که شیرهای آتش نشانی از مهمترین پشتیبانان آتش نشانان در آتش سوزی های بزرگ به شمار می روند، خاطر نشان کرد: در صورتی که در نزدیکی این شیرها آتش سوزی ایجاد شود، آتش نشانان بوسیله آنها می توانند با آبگیری از این شیرها آتش را سریعتر خاموش کنند تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت بیان داشت: با توجه به اهمیت هیدرانت ها، آتش نشانان شهر رشت مطابق برنامه زمانبندی با بازدیدهای روزانه و آزمایش این شیرها ضمن نگهداری از این تجهیزات مهم پشتیبانی نسبت به ترمیم و مرمت این هیدرانت ها اقدام می کنند.

۱۴ ایستگاه آتش نشانی در رشت فعال است، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.