به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار کوچکی نژاد غروب روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در استانداری اظهار داشت: نیروی انسانی مدارس از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش است که بایستی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و در ایام تابستان در قالب پروژه مهر برنامه ریزی های لازم برای تامین نیرو در واحدهای آموزشی انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش از طریق سرپرست اداره می شود و در صحن مجلس شورای اسلامی تاکید کرده ایم که هر چه سریعتر وزیر آموزش و پرورش معرفی شود، افزود: آموزش و پرورش در حالت عادی دچار تنش بوده در این شرایط اقتصادی، وضعیت این مجموعه سخت تر می شود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان خاطر نشان کرد: در این راستا راه اندازی بانک فرهنگیان در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بحث قرار گرفت، این بانک می تواند در همه استان ها شعبه داشته و شفاف باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان این که مدارس غیردولتی کمک آموزش و پرورش هستند، خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند که کمک کار دستگاه تعلیم و تربیت در کشور هستند.

وی امکانات رفاهی برای فرهنگیان در گیلان را ضعیف دانست و تصریح کرد: در همه استان های کشور استخر فرهنگیان فعال است اما در این استان یک استخر فرهنگیان سالیان سال در حال ساخت است که بایستی پی گیری های لازم برای اتمام این پروژه انجام شود.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان غروب امروز شنبه به ریاست ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان برگزار شد.

در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.استان گیلان دارای افزون بر ۲۶ هزار فرهنگی است.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.