سید امین نجات روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست لنگرود باهمکاری یگان حفاظت محیط زیست گیلان ، با هدف ممانعت از صید غیر مجاز انواع آبزیان در فصل ممنوع و ایجاد بستری مناسب برای دوره تخم ریزی انواع آبزیان اقدام به گشت و کنترل در محدوده سد لاستیکی گالش کلام شهرستان لنگرود کردند.
وی افزود: طی عملیات هماهنگ آبی_خاکی در روزهای متوالی به همراه یک دستگاه قایق موتوری و چهار دستگاه خودروی سواری ضمن ممانعت از صید غیرمجاز آبزیان تعداد هفت رشته تور پرتابی ، بیش از 30 رشته تور زیر آبی و 40 عدد لانس کشف و ضبط شد.
رییس اداره محیط زیست لنگرود با اشاره به اینکه گشت و کنترل آبی تا پایان فصل ممنوعه در رودخانه های شهرستان لنگرود به صورت ویژه ادامه دارد ،خاطرنشان کرد:پس از جمع آوری تورهای نصب شده صیادان غیر مجاز در مجاورت سد لاستیکی گالش کلام توسط محیط بانان ، ماهی های به دام افتاده در تور که قابلیت رهاسازی داشتند، در محل دهانه رودخانه رها سازی شدند.
وی تصریح کرد:با هماهنگی های انجام شده ، ایجاد حفاظ در محدوده سد لاستیکی و جلوگیری از دسترسی صیادان غیر مجاز به رودخانه به منظور جلوگیری از تکرار جرایم صید، محدوده سد لاستیکی محصور می شود.
وی خاطرنشان کرد:چند روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پی اقدام به صید غیر مجاز تعدادی از صیادان غیر مجاز در رودخانه شلمان رود لنگرود که اقدام به نسل کشی ماهیان مهاجر در مصب و مسیر رودخانه می کردند برخورد و تمام ادوات آنان را جمع آوری کردند.
وی یادآورشد: شماری از افراد که به وسیله قلاب های غیر مجاز صید می کردند، جهت برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند .
شهرستان لنگرود با بیش از 140هزار نفر جمعیت ، سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر در 60کیلومتری مرکز استان گیلان رشت قرار دارد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.