به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در مراسم زمین پاک در محل پارک پسماند گرگان اظهار کرد: بازیافت زباله و تولید کمپوست و انرژی از آن یک منبع درآمدی و اقتصاد بزرگ در دنیا است و باید اجرای آن در دستور کار مدیریت شهری و محیط زیست گلستان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مهربانی با طبیعت مرزهای شهری، استانی و کشوری نمی شناسد، اضافه کرد: حفظ محیط زیست و طبیعت نیازمند فرهنگ سازی است.
استاندار گلستان با اشاره به تبدیل تپه ای که انباشته از نخاله و زباله بود به پارک پسماند و تفرجگاه عمومی در گرگان ، گفت: این منطقه با توجه به قرار گرفتن در بهترین نقطه گرگان و در جوار منطقه هزار پیچ باید به بام گرگان تبدیل شود که بخشی از آن امروز به بهره برداری رسید.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نگاه محیط زیست به توسعه گلستان ، طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با کمترین آسیب و تخریب محیط طبیعی اجرا می شود.
هاشمی با بیان اینکه نگهداری پارک ملی گلستان نیز به صورت هیات امنایی به محیط زیست استان واگذار شده است، یادآور شد: با اجرای طرح های مصوب در پارک ملی و جزیره آشوراده، می خواهیم گونه های حیوانی و گیاهی را حفظ کنیم و از سوی دیگر مردم نیز بتوانند بهره لازم را از محیط زیست و طبیعت ببرند.
به گزارش ایرنا مدیر کل محیط زیست گلستان نیز با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید گفت: طبق برنامه ریزی ها حمایت از اشتغال، کار و سرمایه ایرانی با کمترین آسیب به محیط زیست پیگیری می شود.
امیر عبدوس همچنین با اشاره به وضعیت برخی تالاب های استان گفت: تالاب آلاگل در شرق گلستان احیا شده و امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل پذیرای 3.5 برابری پرندگان بود.
به گفته وی؛ تالاب گمیشان در شمال غرب استان نیز به مدد بارندگی و زهکشی رودخانه های اطراف آبگیری شده است.
عبدالرضا دادبود شهردار گرگان هم گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء به زودی در شهر گرگان اجرا می شود.
در حاشیه این مراسم تعدادی از پرندگان تیمار شده در طبیعت رهاسازی شدند.
این مراسم به مناسبت روز زمین پاک در پارک پسماند گرگان برگزار شد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.