بهمن طیبی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این رقابت ها 10 تیم مردان و 10 تیم زنان از 11 کشور آسیا حضور دارند و مراسم افتتاحیه ساعت 17 عصر فردا در محل سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تمامی شرایط برای برگزاری رقابت‌ های کبدی قهرمانی آسیا در استان گلستان فراهم شده و وزن‌ کشی این مسابقات عصر امروز در هتل های جهانگردی و شهاب در بخش زنان و مردان برگزار شد.
وی عنوان کرد: این رویداد بزرگ ورزشی می‌ تواند به بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان گلستان و حتی کشورمان کمک کند ضمن اینکه در بخش توریستی و گردشگری منطقه هم تاثیرگذار است.
طیبی تاکید کرد: همچنین میهمانان این رویداد بزرگ ورزشی می‌ توانند سفیرانی برای معرفی فرهنگ ناب ایرانی باشند و پیام این بازی ‌ها که 'صلح و دوستی' است را به کشورهای خود برده و همدلی بیشتری ایجاد کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به رایگان بودن تماشای این رقابت ‌ها گفت: سالن آزادی مجموعه ورزشی آزادی گرگان برای تمرین تیم ها در نظر گرفته شده و رقابت ها در 2 نوبت صبح و عصر در هر دو قسمت مردان و زنان برگزار خواهد شد.
طیبی یادآور شد: در افتتاحیه دهمین دوره رقابت های کبدی مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی زنان قهرمانی آسیا محمد سرور دبیرکل فدراسیون آسیا و همچنین «چادری» نماینده فدراسیون جهانی کبدی حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا براساس قرعه کشی در بخش مردان این رقابت ها تیم های هند، پاکستان، ژاپن، عراق و افغانستان در گروه اول و ایران، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند و ترکمنستان در گروه دوم به مصاف هم می روند.
در بخش زنان هم تیم های هند، کره جنوبی، تایلند، ترکمنستان و چین تایپه در گروه اول و ایران ، ژاپن، سریلانکا، عراق و پاکستان در گروه دوم با هم رقابت می کنند.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت به سبب تنوع اقلیمی و سکونت اقوام و مذاهب معروف به نگارستان ایران است.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.