به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرت الله جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 28 مورد وقف جدید، 60 درصد آن انتفاعی و 40 درصد منفعتی است.
وی افزود: از مجوع وقف های ثبت شده در سال جاری، 14 مورد اعلام شده و در نظر داریم از 14 مورد دیگر در دهه وقف ( 25 آبان تا چهارم آذر) رونمایی شود.
وی افزود: با توجه به آغاز دهه وقف، اداره اوقاف و امور خیریه گنبد برنامه های ویژه ای تدارک دیده که از جمله آنها می توان به رونمایی از پروژه‌های عمرانی طرح توسعه بقعه ملا عطا دانشمند از بقاع متبرکه واقع در بخش مرزی داشلی‌برون نام برد.
وی افزود: در این بقعه 18 باب مغازه، چند باب زائرسرا و سرویس بهداشتی احداث شده که در ایام دهه وقف با حضور مدیرکل اداره اوقاف و برخی مسئولان استانی افتتاح می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در خصوص برنامه های دهه وقف گفت: فردا همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی، مراسم متمرکز لبیک یا رسول الله و قرائت زیارت پیامبر از راه دور با حضور مردم شهرهای همجوار برگزار می شود.
وی افتتاح کتابخانه شبستان امامزاده یحیی ابن زید(ع) به صورت مجزا برای خواهران و برادران که با اعتبار 500 میلیون ریال از سوی وقف مرحوم حاج یوسف تجهیز گردیده را از دیگر برنامه های اوقاف گنبد در ایام دهه وقف ذکر کرد.
حجت الاسلام جعفری گفت: در دهه وقف 32 برنامه شامل تجلیل از یاوران وقف، محفل انس با قرآن کریم، همایش بصیرتی خدام افتخاری خواهر و برادر، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهدا، زنگ‌وقف در دو مدرسه آزادی و فاطمه زهرا، عیادت از بیماران چند بیمارستان در نظر گرفته شده است.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و کل موقوفات آن 743 مورد است که 75 درصد آن انتفاعی و 25 درصد مابقی نیز منفعتی می باشد.
به گزارش ایرنا، وقف بر دو نوع انتفاعی و منفعتی است؛ وقف انتفاعی آن است که از عین مال وقف شده استفاده می شود مثلاً زمینی که وقف ساخت مسجد می شود یا خودرویی که وقف یک مؤسسه فرهنگی می شود تا در انجام امورات خود از آن بهره گیرند، این نوع وقف فاقد درآمد است ولی در وقف منفعتی از درآمد مال وقف شده در راه خیر استفاده می شود مثلاً مغازه ای یا خانه ای وقف می شود تا از درآمد اجاره آن به فقرا کمک شود.
9433 /1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.