به گزارش خبرنگار ایرنا، مولام وردی یازرلو عصر سه شنبه درجلسه بررسی و رفع معضلات و ساماندهی وضعیت زباله های شهری و روستایی گنبدکاووس گفت: از این میزان بدهی، 40 میلیارد ریال متعلق به شهرداری ها و 10 میلیارد ریال متعلق به دهیاری ها است.
وی، هزینه تحویل هر کیلوگرم زباله به سایت های بازیافت توسط شهرداری ها را 140 ریال و دهیاری های را 240 ریال اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه از چند سال پیش دولت هزینه حمل زباله را مستقیما به دهیاری ها پرداخت می کند اما برخی دهیاران از تحویل زباله به سایت های زباله این استان خودداری می کنند.
یازرلو اضافه کرد: تاکنون سازمان پسماند گلستان با 520 دهیاری از افزون بر یک هزار دهیاری استان قرارداد حمل زباله منعقد کرده و با دیگر دهیاران روستایی نیز درحال رایزنی برای عقد قرارداد است.
وی تصریح کرد: سازمان پسماند گلستان هم اکنون دو سایت فعال بازیافت زباله در شهرهای آق قلا (ویژه شهرهای غرب استان) و آزادشهر (ویژه شهرهای شرق استان) دارد و یک سایت دیگر نیز در مراوه تپه احداث می کند.
وی خاطرنشان کرد: تجمیع زباله های کل استان در سه سایت مشخص در مناطق مختلف گلستان در کشور نمونه است.
مدیرعامل سازمان پسماند گلستان همچنین از عقد قرارداد با 90 درصد مراکز درمانی استان اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب های پزشکان برای حمل زباله های تولیدی بجز زباله های عفونی، به دو سایت بازیافت با مشخص کردن پیمانکار خبر داد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات حوزه زباله ها همه ادارات و نهادها باید تابع قوانین مدیریت پسماند باشند.
یازرلو با اشاره به سایت بازیافت زباله آزادشهر و برخی اعتراض های مردمی برای جایجایی مکان این سایت، گفت: مکان فعلی این سایت بسیار مناسب است و با برخی اقدامات انجام شده مشکلات آن به حداقل رسیده است.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به مشکلات و معضلات تخلیه زباله درحاشیه جاده موسوم به نفت این شهرستان، خواستار توجه و همکاری ویژه برخی ادارات و نهادها برای پاکسازی حریم جاده از انواع زباله و جلوگیری از تخلیه مجدد زباله درحاشیه این جاده شد.
عبدالقدیر کریمی گفت: پاکسازی زباله از حریم جاده نفت که در آینده ای نزدیک از جاده های اصلی و ترانزیتی گنبدکاووس به شمار خواهد رفت، مطالبه و دغدغه جدی مردم و روستاییان اطراف جاده است.
وی اضافه کرد: برای پاکسازی حاشیه این جاده از زباله برای هر یک از دستگاه های متولی و عضو جلسه وظیفه مندی تعریف می شود که بایستی نسبت به انجام آن اقدام نمایند.
کریمی به معضل زباله های سایت مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: برای حمل زباله های 648 خانوار این سایت مسکونی تا مشخص شدن حریم قانونی آن، بخشداری مرکزی و شهرداری باید با هم همکاری نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه همچنین دو معاون سیاسی و اجتماعی و برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه، بخشدار مرکزی، روسای ادارات محیط زیست، راه و شهرسازی و مرکز بهداشت این شهرستان، شهردار و یک عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، مدیرکل امور عشایری گلستان و کارشناس اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.