به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امانبایی روز چهارشنبه درمراسم بزرگداشت هفته استاندارد (22 تا 29 مهر) که در دبیرستان امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: خرید کالای فاقد علامت استاندارد و یا قاچاق به تولیدات استاندارد و سلامت جامعه آسیب وارد می کند.
وی تصریح کرد: کم توجهی به کالای داخلی همچنین سبب از بین رفتن فرصت های شغلی شده و پیامدهای ناشی از بیکاری را در جامعه دارد و باید با ترویج فرهنگ خرید کالای استاندارد به تولیدات داخلی و اشتغال پایدار کمک شود.
امانبایی همچنین از شهروندان خواست برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالاها، کد 10 رقمی درج شده روی کالا را به سامانه 10001517 پیامک نمایند.
وی گفت: مردم می توانند در خصوص کالاهای غیر استاندارد، مراتب را از طریق پیامک به سامانه 30001517 و یا شماره تلفن چهار رقمی 1517 اطلاع دهند تا بازرسان استاندارد آن را پیگیری کنند.
رییس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد گلستان همچنین با اشاره به شعار هفته استاندارد امسال 'استانداردها شهرها را هوشمند می کنند'، گفت: استاندارد رعایت نظم و قانون در تولید و ارائه خدمات بوده که نتیجه آن افزایش رفاه اجتماعی است.
امانبایی افزود: اداره کل استاندارد گلستان در راستای شرح وظایف محوله بر تمام واحدهای تولیدی و خدماتی و فراورده های آن نظارت می کند که درهمین راستا درنیمه نخست امسال از 450 واحد تولیدی این استان بازرسی فنی به عمل آورده و 600 مورد نیز نمونه گیری از تولیدات آنان شد.
وی، نظارت و بازرسی کالاهای موجود در بازار، کالاهای صادراتی و وارداتی، باسکول ها و ترازوها و جایگاه های عرضه سوخت مایع را از دیگر وظایف استاندارد برشمرد و تاکید کرد که شهروندان از خرید کالای فاقد علامت استاندارد پرهیز نمایند.
به گزارش ایرنا، فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیزبه اهمیت استفاده از کالاهای استاندارد در زندگی و ضرورت فرهنگ سازی آن درجامعه اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از بهترین سفیران ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و استاندارد در جامعه هستند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم بسته های آموزشی و فرهنگی مرتبط با استاندارد بین دانش آموزان توزیع شد.
آموزش و پرورش شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان افزون بر 65 هزار دانش آموز دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.